Skocz do zawartości

Robot&Gitara


rybazmarsa88

Pomocna odpowiedź

Witam, bardzo podoba mi się te forum, zwłaszcza tematy dla zielonych:) Mam kilka pytań.

1.Gram na gitarze i myślę nad wykorzystaniem do tego celu robota, i tu pytanie, jak mogę to zrobić? Myślałem, nad manipulatorem, który szarpałby struny, a ja zająłbym się chwytami. Albo zrobić robota, który reagowałby na dźwięk o danych częstotliwościach z gitary, np. zagrałbym dźwięk, a robot np. migałby jakąś diodą.. gdybym zagrał wyższy, to migałby zieloną, a niższy to niebieską ( oczywiście to przykład ). Jestem początkujący w tych sprawach, co prawda skończyłem technikum elektroniczne, ale układy mikroprocesorowe i robotyka to dla mnie jeszcze przepaść🙂 Studiuję robotykę i automatykę, ale narazie nie mam odpowiednich przedmiotów, a chciałbym zacząć już działać. Czy to co napisałem wyżej było by trudne do skonstruowania??

2. Drugie pytanie, gdybym nawet chciał takie zrobić, skąd mam wiedzieć jaki wybrac układ, jak to wszystko ze sobą połączyć? Czy są artukyły, które ukierunkowują w doborze danych elementów przy konstruowaniu jakiegoś robota mniej czy bardziej zaawansowanego technicznie? Prosze o jakieś odpowiedzi:) pozdrawiam!

Link do komentarza
Share on other sites

1. Powodzenia. Czy było, by trudne? Hmmm, nie no wcale skoro Toyota zrobiła robota grającego na skrzypcach to ty z pewnością też sobie poradzisz.

2. Zaglądałeś w ogóle do "ważnych tematów"? Domyślam się, że nie, bo inaczej tego pytania by tu nie było. Czy są artykuły? Nie kur**, nie ma!

Nie pozdrawiam 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

dobra dałem pupy:) masz racje z tym pierwszym pytaniem.. ale skoro tzw światłoluby nie są za trudne do zrobienia to dźwięko luby chyba też prawda? Znam częstotliwości dźwięków na gryfie i pewnie odpowiednie zaprogramowanie nie było by ciężkie aż TAK..

też Cię nie pozdrawiam:]