Skocz do zawartości

Pytania o PCB, źródła zębatek i dremela.


nikosss

Pomocna odpowiedź

Witam nazywam się Nikodem i mam parę pytań. Nie chciałem tego dawać do działu ogólne bo jestem początkujący, jednak jeśli moderator uzna że ten temat tu nie pasuję to może go śmiało przenosić - nie obrażę się 😋

Moje pytania to :

1 : Dlaczego płytki PCB trzeba drukować drukarką laserową i czemu na kredowym papieże ?O jakość chodzi czy co ?

2 : Gdzie można kupić zębatki, przekładnie pasowe itd.

Znam parę sklepów np. :

http://www.zebatki.com.pl/index.php?zadanie=wyswietl_pom&group=Wv

a także :

http://www.modelnet.pl/products/82/start/0

Ale na pierwszym linku nie mogę zamówić nic a na drógim nie ma wałów na te zębatki 🙁

Na 100% będę jeszcze się o coś pytał, ale i tak z góry dziękuję 😅

__________

Komentarz dodany przez: Treker

Regulamin pkt 3e

Proszę bardzo 😅

Link do komentarza
Share on other sites

Co do zębatek z pierwszego linku to właśnie wczoraj napisałem do nich maila jak coś zamówić i czekam na odpowiedź. Prawdopodobnie będzie trzeba im drogą mailową wysłać co i ile tego ma być 😉

Co do płytek drukowanych i drukarki laserowej.

Papier kredowy wykorzystywany jest przez większość elektroników, czasem korzysta się z folii. Nie sprawdzałem dokładnie różnic między folią a papierem, ale od eksperta wiem, że papier zapewnia lepszą powtarzalność, a folia wg niego jest w ogóle beznadziejna. Ciężko powiedzieć, aczkolwiek skoro mamy pewność ze papier kredowy jest dobry to korzystajmy z tego papieru i nie utrudniajmy sobie życia, papier jest dodatkowo tańszy od folii 😉 Są też opinie, że papier może być zwykły, nie musi być kredowy. Sprawdzę to jak przyjdzie do mnie paczka z drukarką laserową 😉

Teraz kwestia druga, dlaczego laserówka a nie atrament.

Drukarki laserowe do drukowania wykorzystują toner, który ma tę właściwość, że staje się bardzo kleisty po podgrzaniu. Atrament tej właściwości nie ma i dodatkowo jest łatwo zmywalny pod wodą.