Skocz do zawartości

zdalne sterowanie ciągnikiem


masa

Pomocna odpowiedź

Witam!!

To moj pierwszy post jestem totalnie zielony...

chce wiedzieć czy jest możliwe zdalnie sterować ciągnikiem rolniczym bez dużych opóżnień czasowych od momentu wysłania instrukcji do ich wykonania oczywiście na dużą odległość ??(do 10km) i wogóle czy mogłoby to wypalić?

[ nie chodzi mi tu o zrobotyzowanie traktora tylko zdalne sterowanie nim]

wyobrażam to sobie tak:

komputer pokładowy odbiera dane od głównego i steruje

-odpaleniem ciagnika

-naciskaniem sprzęgła

-obracaniem kierownicy

-dzwignią do podnoszenia i opuszczania zawieszonego sprzętu

-dzwignią od biegów (tylko 3 pozycje po lini prostej [do przodu-luz-wsteczny])

-gaz też za pomocą dzwigni

a główny komputer w domu odbiera obraz z kilku kamer przymocowanych do ciągnika i dane co dzieje sie aktualnie z nim(to co powyżej).

idąc za ciosem mogłby to byc tez dzwiek i wiele innch zmysłów aczkolwiek to zbędne na początku.

Macie jakieś pomysły na zrealizowanie tego?

Jaki mógłby być tego koszt?

i czy zupełnie zielony człowiek taki jak ja mógłby stworzyć coś takiego w przeciągu paru lat? 🤣

Link do komentarza
Share on other sites

Macie jakieś pomysły na zrealizowanie tego?

Jaki mógłby być tego koszt?

i czy zupełnie zielony człowiek taki jak ja mógłby stworzyć coś takiego w przeciągu paru lat? 🤣

Jestem ci w stanie odpowiedzieć tylko na ostatnie pytanie: nie.

Link do komentarza
Share on other sites

Wykonać się oczywiście da.

Ja bym to widział tak:

Naciskanie pedałów obsługiwane hydraulicznie, a kierownica poprzez dodatkowy silnik elektryczny.

Jak ciągnik nie ma wspomagania to będzie potrzebna dość duża siła.

Dźwignia skrzyni biegów także hydrauliczna.

Co do kosztów to nie mam zielonego pojęcia, problem będzie też z tą odległością, nawet CB by miało problem z taką odległością bez straty na sygnale.

A jak wiadomo na fale FM trzeba mieć zezwolenie.

Link do komentarza
Share on other sites