Skocz do zawartości

Błąd podczas próby wyświetlania własnego znaku na LCD


JAKPAD

Pomocna odpowiedź

Witam, napisałem kod wyświetlający niestandardowe znaki:

#include <LiquidCrystal.h>

LiquidCrystal lcd(2,3,4,5,6,7);

byte first[8] = {
  B00000,
  B10001,
  B00000,
  B00000,
  B10001,
  B01110,
  B00000,
};

byte two[] = {
  B11111,
  B11111,
  B01110,
  B00100,
  B00100,
  B01110,
  B01110,
  B11111
};

void setup() {
  lcd.createChar(0, first);
  lcd.createChar(1, two);
  lcd.begin(16, 2); 
  lcd.clear();
  lcd.setCursor(1,1);
  lcd.write(byte(0));
  lcd.write(byte(1));
}

void loop() {}

  

piszę ten komentarz dlatego że nie rozumiem powodów pewnych błędów kompilacji przy edycji tego kodu występujących niemal randomowo, np. tu usunąłem clear() przed ustawieniem pozycji kursora:

 lcd.createChar(0, first);
  lcd.createChar(1, two);
  lcd.begin(16, 2); 
  //lcd.clear();
  lcd.setCursor(1,1);
  lcd.write(byte(0));
  lcd.write(byte(1));

miałem błąd ( nie pisało w ogóle z jakiego powodu ) i programu nie dało się rzecz jasna wgrać na arduino, teraz kiedy dzisiaj usuwam clear to już błędu nie ma. Podobnie było kiedy napisałem lcd.begin(...) przed lcd.createChar(...), program nie mógł zostać skompilowany, teraz problem znikł. Nie wiem kompletnie co jest grane i co mogę mieć zepsute ( na pewno nie arduino ani lcd bo to jest błąd kompilacji a nie problemu z wgraniem i uruchomieniem programu na docelowej platformie ). Jeżeli będę miał te błędy znowu to na pewno dam screena ( bo wtedy nie zrobiłem ). Z góry dziękuje za pomoc.

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.