Skocz do zawartości

Arduino, Wifi, MySQL, PHP - co wybrać?

japolak

Pomocna odpowiedź

Witam
Jestem laikem w kwestii elektroniki.. ale jakiś czas temu zrodził się pewien pomysł w głowie i chciałem sobie go w końcu zrealizować.

Co chciałbym uzyskać?:
Chce na jednej ze swoich stron opartej na PHP, MySQL zapisywać dane dotyczące np. ilości, godziny itp wciśnięcia jakiegoś przycisku. Chciałbym aby dane były wysyłane za pośrednictwem Wifi  na serwer z moją bazą MySQL, zaraz po wciśnięciu tego przycisku.

Moje pytanie brzmi: Jaki model arduino czy ESP kupić aby taki laik z elektroniki poradził sobie z tym problemem.

To co mam na tą chwilę w domu to paczkę różnych elektronicznych bajerów wchodzący w skład "Kursu podstaw elektroniki - Forbota" oraz drugą skrzynkę nazwaną "Botland - starter Kit", Arduino Uno R3

Zależy mi na tanim, prostym i stabilnym rozwiązaniu. Co kupić aby najprościej było z konfiguracją,.. wg Waszego doświadczenia.. A później będę już sobie radził 😛

Witam na forum 🙂

13 godzin temu, japolak napisał:

Chce na jednej ze swoich stron opartej na PHP, MySQL zapisywać dane dotyczące np. ilości, godziny itp wciśnięcia jakiegoś przycisku. Chciałbym aby dane były wysyłane za pośrednictwem Wifi  na serwer z moją bazą MySQL, zaraz po wciśnięciu tego przycisku.

Możesz sprecyzować trochę o jaką sytuację chodzi? Chcesz: zliczać kliknięcia w przycisk umieszczony na stronie WWW czy chcesz zliczać kliknięcia w fizycznych przycisk podłączony do ESP i wyświetlać te informacje na stronie?

6 godzin temu, Treker napisał:

Witam na forum 🙂

Możesz sprecyzować trochę o jaką sytuację chodzi? Chcesz: zliczać kliknięcia w przycisk umieszczony na stronie WWW czy chcesz zliczać kliknięcia w fizycznych przycisk podłączony do ESP i wyświetlać te informacje na stronie?

Nie no oczywiście, że fizycznego przycisku 🙂