Skocz do zawartości

Sygnał analogowy z silnikiem krokowym


kacperek754

Pomocna odpowiedź

Witam

Potrzebuję sterować obrotami silnika krokowego bipolarnego za pomocą sygnału analogowego. Sygnał analogowy będzie podawany na arduino w zakresie 0-3.3V z innego mikrokontrolera. Silnik podłączony jest do arduino przez sterownik L298N. Nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić. Testowo napisałem prosty program, który zapewnia maksymalne obroty silnika. Maksymalna wartość sygnału analogowego powinna zapewniać maksymalne obroty silnika krokowego. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

 

Link do komentarza
Share on other sites

W tej chwili z pomocą poradników napisałem program, który zapewnia maksymalne obroty silnika. Testowo stworzyłem kod który po podaniu sygnału analogowego uruchamiał silnik krokowy, lecz działał niestabilnie. 

Jestem zielony w Arduino lecz budowa pewnego projektu zmusiła mnie do jego użycia

Link do komentarza
Share on other sites

Czy korzystasz z jakiejś biblioteki? Gdzieś w kodzie musisz mieć jakiś parametr/zmienną/argument funkcji/#define, który reprezentuje prędkość/częstość impulsów. Jeżeli znasz zakres tego parametru to wystarczy że przeskalujesz zmienną z przetwornika ADC odpowiedzialnego za odczyt sygnału sterującego 0-3V3.

Droga powinna wyglądać mniej więcej tak:

  1. Odczytujesz sygnał digitalRead (zakres 0-1023)
  2. Skalujesz ww. zmienną  funkcją map z Arduino, do zakresu odpowiedniego dla biblioteki/funkcji jaką używasz do sterowania silnikiem.

 

Edytowano przez Gieneq
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber