Skocz do zawartości
artbe

Ender 3 - Problem z nitkami przy drukowaniu obudowy

Pomocna odpowiedź

Napisano (edytowany)

Cześć wszystkim 🙂


Niedawno kupiłem swoją pierwszą drukarkę 3D - Ender 3. Przeprowadziłem kalibrację ekstrudera, flowrate'u i retrakcji z wykorzystaniem materiałów z kanału Artura Petrzaka. Pierwsza warstwa póki co jest w miarę ok, ale jeszcze do poprawki w przyszłości. Docelowo będę drukował swój projekt obudowy mojego małego projektu elektronicznego, ale najpierw testuje jak idzie wydruk czegoś podobnego. Wziąłem na tapetę ten model https://www.thingiverse.com/thing:2174106 zmniejszyłem trochę, żeby na razie nie marnować filamentu i w wydruku jest sporo dość grubych nitek. Prędkość i wielkość retrakcji jest raczej ustawiona dobrze (odpowiednio 50mm/s i 5mm, przy drukowaniu wieży rektrakcji nitki pojawiały się tylko przy wartościach 0-1mm i tak od 8-9mm). Punkt startowy warstwy ustawiłem na "nabliższy" co i tak sporo pomogło już. Zwiększyłem znacznie akceleracje różnych parametrów zgodnie z materiałem Artura Petrzaka o przyspieszaniu wydruku, ale nie zwróciłem uwagi na jakąś zmianę w jakości wydruku, w szybkości oczywiście tak 🙂 Może ktoś będzie miał pomysł o co może chodzić. Korzystam z IdeaMaker'a. Dołączam zdjęcia moich ustawień w slicerze, EEPROM-ie i oczywiście wydruku.

97039257_10220614261379027_1403605143512940544_o.jpg

97153578_10220614261259024_1281484616103886848_o.jpg

97191203_10220614262539056_7393536933047042048_o.jpg

97329755_10220614262419053_4419229581865648128_o.jpg

97696640_10220614262179047_2946767612857548800_o.jpg

98279784_10220614261499030_1027369014860447744_o.jpg

ustawienia_acceleracja.jpg

ustawienia_eeprom.jpg

ustawienia_ekstruder.jpg

ustawienia_predkosc.jpg

ustawienia_warstwa.jpg

ustawienia_wyciekanie.jpg

Edytowano przez artbe

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Jaki filament (tylko nie mów że PLA, bo tego jest więcej niż ustawa przewiduje), jaka temperatura dyszy...

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Temperatura dyszy 210 st. C. Filament to PLA 🙂 To źle, że tego dużo? 😄

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Temperaturę zmniejsz do 200 (a nawet 190 - zależy od producenta filamentu) bo po prostu cieknie. Dlatego pytałem jaki filament... to że PLA to jeszcze nic nie znaczy. Jeśli to np. Fiberlogy to masz dużą tolerancję na temperaturę. Jeśli to 3dactive to co byś nie ustawił i tak będzie źle...

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ethanak napisał:

Temperaturę zmniejsz do 200 (a nawet 190 - zależy od producenta filamentu) bo po prostu cieknie. Dlatego pytałem jaki filament... to że PLA to jeszcze nic nie znaczy. Jeśli to np. Fiberlogy to masz dużą tolerancję na temperaturę. Jeśli to 3dactive to co byś nie ustawił i tak będzie źle...

tutaj mogę się zgodzić połowicznie jeśli chodzi o 3dactive - np. na szarym i niebieskim filamencie (takie jakie od nich kupiłem) czy drukowanie na 180 czy 220 i efekty są naprawdę spoko, ale za to czarny... czarny to dno i 2metry mułu... Mam straszne problemy z ustawieniem drukowania na tym czymś.

Czasem te nitki powstają, jak jednak jest ciut za wysoko dysza względem stołu - czasem pomagało zbicie trochę prędkości druku... ale jednorodnośc tej jednej szpuli pozostawia "troszkę" do życzenia :))

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@BananWszyscy Kupiłem ich ciemny szary, po przedrukowaniu połowy szpulki okazało się, że dalej nie trzyma średnicy i mogę go użyć jako tasiemki do kaleson albo pogadać z kolegą Sergiuszem na temat maszynek do przerabiania tego czegoś na filament. Zanim dodrukowałem do tej połowy (bo ładnie szło) kupiłem marmur - to że zapchał dyszę 0.4 rozumiem. To że zapchał dyszę 0.6 - cóż, zdarza się. Ale że zapchał 1 mm... nie wiem co tam jest w środku, ale do lepienia ręcznie to ja mam polikaprolaktam 🙂

Na szczęście kolega ma DD czyli takie problemy nie występują. Przy okazji: czarny i biały bywają chimeryczne niezależnie od producenta, ale to ze względu na barwniki. Czasem trzeba ustawić inne parametry akurat dla czarnego od producenta, z którego mamy dziesięć innych szpulek i na wszystkich się drukuje tak samo...

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Mi właśnie tylko ten czarny powoduje takie problemy... jeszcze nie zapchał całkowicie dyszy, ale był problematyczny. Sam się zastanawiałem co miał kolor do jakości szpuli filamentu 😄 A sporo rzeczy do samochodu chciałem dodrukować, no ale trzeba będzie przyinwestować w coś lepszego 😜

 

Ogólnie wrzuć fotkę po zbiciu temperatury i zobaczymy jak się rozsmarowuje na płaskich powierzchniach

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@ethanak @BananWszyscy No ja też w moim przypadku raczej chcę czarnym. Dzięki Panowie za odzew 🙂 Sprawdzę na niższych temparaturach jak to będzie wyglądać i wrzucę fotki wyników 🙂

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Drukowałem z temperaturą 200 st i problem był ten sam. Próbowałem jeszcze innych ustawień i nie pomogło (będę jeszcze próbować innych). Ale miałem i mam większy problem. Bo okazało się, że ektruder strzela i gubi kroki, chociaż w wydruku na oko nie było dziur. Poczytałem w internecie i okazało się, że bywają problemy z dociśnięciem bowdena do dyszy przez te słabe złączki. Poprawiłem dociśnięcie do dyszy, póki co bez nowych złączek i trochę pomogło, ale nie do końca.Na koniec zatarł mi się enkoder w panelu sterowania... Potem nie miałem czasu za bardzo usiąść do drukarki, żeby zamontować wydrukowane nowe złączki. Jak się uporam z tymi problemami, skalibruje ponownie drukarkę i problem z nitkami nie ustąpi, to odezwę się w tym temacie ponownie. Być może będę się odzywał ze szczególami odnośnie pozostałych problemów w innych tematach.

Dzięki jeszcze raz i pozdro 🙂

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...