Skocz do zawartości

Nocna lampka z efektami WS2812B a Arduino UNO


AlpacaMan

Pomocna odpowiedź

Hej! 😄

Właśnie zaczynam swoją przygodę z Arduino, zafascynowały mnie jego możliwości. Na ten moment zaczynam bawić się kursem, więc jestem totalnym nowicjuszem, z elektroniką też miałem w życiu bardzo mało styczności, więc baaardzo długa droga przede mną 😜

Ale przejdźmy do sedna. Mam na oku ten oto projekt po zakończeniu kursu: https://majsterkowo.pl/nocna-lampka-z-efektami-ws2812b-hetm4n/. W komentarzach niestety przeczytałem taką informację: "Autor kodu miał pod reką ten moduł, natomiast arduino za wolne i za malo pamięci". Pytanie jest proste - czy to prawda, że nie da rady tego zrobić na Arduino? 😕 Posiadam Arduino UNO R3 z zestawów do kursu, a ceny Teensy są niestety dosyć wysokie. Co o tym myślicie? 🙂

 

A tak przy okazji - jaki program dla nowicjusza do tworzenia schematów? 😄

 

Link do komentarza
Share on other sites

Oczywiście że się da to zrobić na Arduino UNO, co prawda ja pisałem kod w Bascomie pod te diody, ale również na tą platformę sprzętową. Co prawda rdzeń programu (timing do WS2812b) mam w asemblerze, ale wszystkie efekty już w Bascomie. W Arduino są biblioteki mniej lub bardziej rozbudowane do sterowania tymi diodami więc tak na prawdę musisz sam wymyślić efekty.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Czyli nie będzie problemów ze złożeniem tego pod UNO? 😄 Zmartwiła mnie informacja, że jest ono zbyt wolne i ma za mało pamięci 😜 Co do efektów, taki miałem plan, aby sam sobie je ogarnąć, czysto dla nauki 😄

Link do komentarza
Share on other sites

Ja bym nie był takim optymistą - może się okazać, że po złożeniu całości UNO jest naprawdę za wolne i ma za mało pamięci (prawie 300 diod, to połowa pamięci Arduino zajęta na same diody, a gdzie miejsce na jakieś efekty?). Program z tego co widzę w kodzie jest dość rozbudowany i nie liczyłbym na jego uruchomienie na małym UNO.