Skocz do zawartości

Projekt automatu wyrzucającego cukierki


Pomocna odpowiedź

Maszyna wygląda tak 🙂 zostalo ją obudować. Czasami jest tak ze wydaje jeden cukierek. Czasami się zaklinuje i za drugim trzecim wrzutem monety wyda. Czasami wydaje jeden. Próbowałem rozwiązania tego zeby cukierki umieścić w pionowym tunelu. Niestety nie działa to dobrze. Cukierki klinują sie w orczyku. Bardzo trudno jest  ustawić kat i wychylenie serwa tak zeby wydawała zawsze jeden lub dwa. Cukierki sa różnej grubości z fabryki. Różnice sa w mm ale mabto znaczenie dla serwa. Czy ktoś stosował jakieś inne rozwiązanie? Farmaceuta - podaj swojego maila to wyślę Ci filmik działania maszyny 

IMG_20210402_105729.jpg

16173540430147441811036248520246.jpg

16173540625424178758056105028180.jpg

161735407318686558266625362619.jpg

16173540823776751004856214721625.jpg

Link to post
Share on other sites
(edytowany)

Bo orczyk musialbys zrobic specjalny! Ten co teraz jest to nic dziwnego ze sie klinuje bo to taki kikut za przeproszeniem...tak jak mowilem zrobic orczyk w ksztalcie "cwiartki" kola ktory bedzie spychal cukierek i jednoczesnie blokowal inne...dopiero po powrocie nastepny opada i czeka na zepchniecie...ale ok dawaj ten filmik to zobaczymy co sie da zrobic😉

 

Edytowano przez farmaceuta
Link to post
Share on other sites

Ok wyslalem tylko pytanie czy napeno przy orczyku  ksztalcie kola nie bd sie blokowac cukierki i jak to mozliwe?Mi sie wydaje ze przy kazdym sie blokuja bo rozne rozmiary grubosc maja

Link to post
Share on other sites

To z tym "kolem" zadziala przy pionowym tunelu...male roznice w srednicy sa nie istotne...wyobraz sobie tube papierowa po recznikach ktora trzymasz pionowo nad stolem w odleglosci kilka mm wiekszej niz srednica cukierka...wrzucasz cukierki do tuby gdzie pierwszy jest poza tuba ale nie odjedzie bo przyciskaja go inne z gory..teraz bierzesz "cos" co jest srednicy nie wiekszej niz cukierek powiedzmy np. Pudelko po pascie do zebow i przesuwasz cukierek az zostanie wypchniety. Z gory nic nie poleci bo pozostala czesc pudelka zaslania wylot tuby..dopiero jak wrocisz to spadaja cukierki i jest jak na poczatku... To taki przyklad..

tak jak masz teraz to bylo by to ale cukierki musialy by wylatywac bokiem (z prawej na zdj.) ale tez taki lukowaty orczyk trzeba by zrobic...ciezko wytlumaczyc tak...

Link to post
Share on other sites
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

(edytowany)

Tak tylko problem jest taki ze cukierki z góry bardzo szybko spadają. Trudno jest dobrać taka prędkość serwa i zeby szybko wróciło i zatrzymalo pozostałe. To i tak trzeba pomyśleć nad kątem wychylenia i szybkością powrotu. 

Z kola to cos takiego mam tylko pytanie czy jest ok. Ferrerorsche sie mieści spokojnie w to

16173705017283772676897008159742.jpg

Edytowano przez mateusz797
Link to post
Share on other sites
(edytowany)
14 minut temu, mateusz797 napisał:

Tak tylko problem jest taki ze cukierki z góry bardzo szybko spadają. Trudno jest dobrać taka prędkość serwa i zeby szybko wróciło i zatrzymalo pozostałe. To i tak trzeba pomyśleć nad kątem wychylenia i szybkością powrotu. 

Nie trzeba wtedy kombinowac z predkosciami...bo to bez roznicy, cukierki i tak nie poleca, a wyrzuci tylko jeden...orczyka w ksztalcie "cwiartki" to raczej nie zrobisz z klockow...no ja to widze tak jak w przykladzie powyzej napisalem...

Jezeli orczyk by odslonil tube to nie wyleca wszystkie cukierki a tylko ten pierwszy ktory czeka na to zeby go ten orczyk wypchnal..

Edytowano przez farmaceuta
Link to post
Share on other sites
  • Gieneq zmienił tytuł na: Projekt automatu wyrzucającego cukierki
(edytowany)

Ok Przebudowałem ostatnio maszyne. Zbudowalem platformę (ktora zatrzyma cukierki) z otworem który wyrzuca cukierki. Zdj wszystko widać jak wygląda. Tylko juz testy zostały. Co sądzicie o rozwiązaniu? 

16177878055162477576969153597365.jpg16177878250851284475202636462471.jpg16177878481144328253828602735794.jpg

16177878647497199455213874249313.jpg16177878765471337937150190531714.jpg16177878858848154536712574817804.jpg

1617787896480553177180237342161.jpg16177879308038847193692081126239.jpg

Edytowano przez Gieneq
Link to post
Share on other sites
(edytowany)

Takie coś wymyślilem. Mam nadzieje ze rozumiesz o co chodzi z łapaniem cukierków i zatrzymywaniem nast. To kolo podpinam do serwa na orczyk 🙂

16177898522452165670273761656714.jpg16177898613096965998529589899205.jpg

16177899317703015573298907468105.jpg16177899500048767085406408013549.jpg

Edytowano przez Gieneq
Link to post
Share on other sites
(edytowany)

Powiem Szczerze ze ferrerorsche jest słabym pomysłem na taką maszyne i rozwiązanie. Cukierki blokują sie bo maja różne rozmiary i ten nieszczęsny papierek. Np. Przy takim układzie jak na zdj mam problem z ruchem serwa bo ten drugi cukierek tak naciska ze sie blokuję układ. Ja myślałem ze to tak zadziała ze ta platforma siła pociągnie cukierka do Gory zeby naskoczyl na nią. A wcale tak nie jest. Blokują się. Nie bardzo już wiem jak rozwiązać problem blokowania/klinowania sie cukierków. Może jakiś mniejszych cukierków użyc innych, co mają  folie aluminiowe. 

16178688492259097743804773347808.jpg

Edytowano przez mateusz797
Link to post
Share on other sites

Tego orczyka to raczej z klockow nie zrobisz...musisz sobie taki skleic zeby ladnie pasowal..a cukierki musza byc w miare w pionie..

Link to post
Share on other sites
(edytowany)

Czyli bardziej chodzi o to ze jak cukierek jest w tej dziurze transportowany to żeby następny na górze został tak? Bo tu widać ze na ukos jest względem tego. Ja jestem zdania ze te cukierki ferrerorsche nie mają wogole poślizgu zeby wjechać na platformę i mają opakowanie z,, piasku,, leciutko dotknie klocka i juz otwiera klinuje zapląta sie. A jakby cukierki były w folii takiej jak rafaello. Ona śliska jest bardzo. Wg mnie tarcie jest za duże w ferrerorsche. Kluczem w moim rozwiązaniu jest to żeby podstawa cukierka była takiego materiału żeby sie wślizgnęła na platformę. Opakowanie po ferrero ma inne właściwości 

Edytowano przez mateusz797
Link to post
Share on other sites

Istnieje cała klasa rozwiązań podajników wibracyjnych. To się świetnie sprawdza dla przedmiotów właśnie o nieregularnych kształtach czy nieznanej orientacji, dla których trudno zrobić dedykowany system, bo ciągle coś jest nie tak. Cukierki są tu świetnym przykładem. Nie mogą być lepkie rzecz jasna, ale dla opakowanych w dowolne papierki/sreberka to działa. Najpierw robisz "zbiornik" w postaci powiedzmy zwężającego się lejka o tak dobranych skosach, by drgające cukierki układały się w coraz węższy strumień. Pochylenie tego zasobnika także dobierasz, pionowe wcale nie musi być najlepsze - to zależy od masy, wielkości i "zadziorności" przedmiotów. Dalej masz poziomy "kanał" ze ściankami po bokach i zwykły silnik z masą na mimośrodzie (jeden lub więcej) tak zamocowany do tego wszystkiego, by drgania silnika (a co za tym idzie całej tej konstrukcji) powodowały ruch w jedną stronę. Na końcu jest przepaść do podstawionego pudełeczka oraz optyczny czujnik obecności i zniknięcia przedmiotu. Jeśli spadnie jeden zatrzymujesz silniki i czekasz na rozkaz. Potem włączasz prąd i czekasz aż podjedzie i spadnie następny. Zadziała i dla mentosów i dla orzeszków i dla ferrero i dla rafaello.

  • Lubię! 2
Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, mateusz797 napisał:

Czyli bardziej chodzi o to ze jak cukierek jest w tej dziurze transportowany to żeby następny na górze został tak? Bo tu widać ze na ukos jest względem tego. 

Dokladnie tak...i ten tyl orczyka musi byc wyzszy, tak zeby nastepny cukierek praktycznie nie wystawal z tuby...wtedy nic sie nie powinno klinowac. Ale podstawa musi byc taka zeby cukierek mogl luzem sie slizgac po niej..a i ten orczyk z klockow to nie wiem czy da rade, tzn. nie wiem czy uzyskasz dokladnie taki ksztalt jak jest potrzebny..

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.