Skocz do zawartości

Pierwszy projekt - system AFS i ILS w pojazdach samochodowych


siwyzg

Pomocna odpowiedź

1 godzinę temu, Treker napisał:

Podłączasz programator przez ISP

Do STM też go podłączę? (sarkazm) 😄 A przy okazji nawet jak został zabezpieczony to się da zgrać, tylko jest to o wiele trudniejsze i kosztowne 😉 (trzeba "roztopić" układ i wyciągnąć dane bezpośrednio z silikonu, są firmy które się tym po cichu zajmują, tylko koszt to ok. 10 000$ 😉)

1 godzinę temu, siwyzg napisał:

Witam widze ze masz spore pojecue I tez tak jak ja widzisz jak to ma wygladac .

Pojęcia nie mam, zwykle doczytuję wszystko na bieżąco (po prostu wiem gdzie znaleźć informacje). 

1 godzinę temu, siwyzg napisał:

problem jest z wyswietleniem danych na wyswietlaczu z lektora poniewaz dzialaja w innym zakresie niz ten do ktorego jest zaprogramowany

Hmmm... masz może przykład jak ten LEKTOR przesyła dane? Po jakiejś magistrali czy kilka przewodów które określają wartość? Nie siedzę w automotive to za dużo zdjęcia mi nie mówią 😞 Ewentualnie podeślij jakieś dokumenty / przykłady jak wyglądają sygnały z LEKTOR'a to prędzej coś wymyślimy, bo tak to potrzebny byłby ktoś z branży, kto zna schemat komunikacji.

Samo zrobienie urządzenia to nie jest skomplikowana rzecz, skomplikowanym problemem jest "dogadanie" się z LEKTORem i całą resztą układu 😉 Ewentualnie podaj inne nazwy tego czujnika (LEKTOR'a) [najlepiej angielskie], bo niestety po tym haśle ciężko cokolwiek znaleźć.

EDIT:
Dobra właśnie pokazało mi filmik (forum ma dzisiaj jakieś opóźnienia z postami), też trochę pogrzebałem, ale zbytnio nic nie znalazłem. Ad. filmiku - co to za częstotliwość w prawym dolnym rogu?

Edytowano przez H1M4W4R1
Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)
59 minut temu, H1M4W4R1 napisał:

Do STM też go podłączę? (sarkazm) 😄 A przy okazji nawet jak został zabezpieczony to się da zgrać, tylko jest to o wiele trudniejsze i kosztowne 😉 (trzeba "roztopić" układ i wyciągnąć dane bezpośrednio z silikonu, są firmy które się tym po cichu zajmują, tylko koszt to ok. 10 000$ 😉)

Pojęcia nie mam, zwykle doczytuję wszystko na bieżąco (po prostu wiem gdzie znaleźć informacje). 

Hmmm... masz może przykład jak ten LEKTOR przesyła dane? Po jakiejś magistrali czy kilka przewodów które określają wartość? Nie siedzę w automotive to za dużo zdjęcia mi nie mówią 😞 Ewentualnie podeślij jakieś dokumenty / przykłady jak wyglądają sygnały z LEKTOR'a to prędzej coś wymyślimy, bo tak to potrzebny byłby ktoś z branży, kto zna schemat komunikacji.

Samo zrobienie urządzenia to nie jest skomplikowana rzecz, skomplikowanym problemem jest "dogadanie" się z LEKTORem i całą resztą układu 😉 Ewentualnie podaj inne nazwy tego czujnika (LEKTOR'a) [najlepiej angielskie], bo niestety po tym haśle ciężko cokolwiek znaleźć.

po podlaczeniu oscyloskopu zauwazylem jak ten lektor dziala . i multimetrem sprawdzilem napienia wiec jeden z tych afs dziala na zasadzie od 0.02 --> 3.3 wiec

prawa strona 0.02v (-90%)   <--       1.64v Srodek (0%)   --> 3.3v (+90%)

 

zaprogramowany jest aby wyswietlacz przeksztalcal te napiecia na procenty i ustalal jego polozenie... ale inne afs dzialaja na innych napieciach i juz tego nie pokazuje . dlatego chcem go skopiowac i mu dopisac reszte wartosci albo wykonac nowy

jakie oprogramowanie mam zaintalowac na komputerze aby sie z nim polaczyc (hy-tiny stm103t)

 

Mysle zeby zrobic jedno urzadzenie do sprawdzania afs bez can lub jesli jest mozliwosc z can i lin..

 

i nastepne dosprawdzania systemow ils - intelintnych swiatel . tu juz jest wiecej roboty i ma dzialac glownie na can y lin ...  i do tego beda potrzebne protokoly z danych marek samochodow ..

i kolejne urzadzenie do uruchamiania nowych reflektorow ... ktore potrzebuja sygnal do odpalenia swiatla ktotkiego, dlugiego , pozycji i kierunku

 

Edytowano przez siwyzg
Link do komentarza
Share on other sites

25 minut temu, H1M4W4R1 napisał:

Hmmm... masz może przykład jak ten LEKTOR przesyła dane? Po jakiejś magistrali czy kilka przewodów które określają wartość? Nie siedzę w automotive to za dużo zdjęcia mi nie mówią 😞 Ewentualnie podeślij jakieś dokumenty / przykłady jak wyglądają sygnały z LEKTOR'a to prędzej coś wymyślimy

O to samo właśnie pytałem. Czy jest to jakiś standard i jak to wygląda.

Cytat

Ja zajmuje sie naprawa sterownikow w samochodach oraz ich klonowaniem i programowaniem samochodow wiec napewno rowniez bede mogl ci spoto pomoc jezeli chodzi o wykonanie tego urzadzenia . Chodzi mi dokladnie o sposob dzialania. Jakie dane bedzie potrzebowal aby zasymilowac i odpalic taki reflektor

To właśnie jest główny i chyba jedyny problem. Jeśli będzie wiadomo jak wyglądają dane które trzeba wysłać/odebrać to cała reszta jest do ogarnięcia bez większych problemów. 

Możesz spróbować podpiąć oscyloskop i zobaczyć jak wygląda komunikacja, chyba że masz jakiś opis tej komunikacji. 

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

55 minut temu, PiotrekEl napisał:

O to samo właśnie pytałem. Czy jest to jakiś standard i jak to wygląda.

To właśnie jest główny i chyba jedyny problem. Jeśli będzie wiadomo jak wyglądają dane które trzeba wysłać/odebrać to cała reszta jest do ogarnięcia bez większych problemów. 

Możesz spróbować podpiąć oscyloskop i zobaczyć jak wygląda komunikacja, chyba że masz jakiś opis tej komunikacji. 

jezeli chodzi o pakiety to wydaje mi sie ze kazda marka ma swoje ale to by trzeba bylo zobaczyc po spozadzeniu jakiejs bazy danych poniewaz np. grupa vag (audi, skoda, seat, vw ) beda mialy takie same pakiety w zaleznosci od roku produkcji i wyposarzenia . bo to jedny i ten sam produkt . jezeli chodzi o grupe mercedesa to wydaje mi sie ze tez tak moze byc jedyne co to beda sie zmienialy po jakim roczniku produkcji. i reszta marek na tej samej zasadzie . peugeot i citroen to grupa psa . teraz doszedl do nich opel i ds.... bmw to odrebny model 

Link do komentarza
Share on other sites

Czyli wychodzi na to, że do sprawdzania lamp z komunikacją po CAN/LIN brakuje Ci tylko informacji jakie dane musisz wysyłać odbierać.

Co do zdjęć, próbowałem szukać układu, który jest w tym LEKTORZE (dobrze rozumiem że to jest to?) tj 7337880. Nie ma żadnego datasheeta 🤔

Link do komentarza
Share on other sites

1 godzinę temu, siwyzg napisał:

po podlaczeniu oscyloskopu zauwazylem jak ten lektor dziala . i multimetrem sprawdzilem napienia wiec jeden z tych afs dziala na zasadzie od 0.02 --> 3.3 wiec

prawa strona 0.02v (-90%)   <--       1.64v Srodek (0%)   --> 3.3v (+90%)

 

zaprogramowany jest aby wyswietlacz przeksztalcal te napiecia na procenty i ustalal jego polozenie... ale inne afs dzialaja na innych napieciach i juz tego nie pokazuje . dlatego chcem go skopiowac i mu dopisac reszte wartosci albo wykonac nowy

jakie oprogramowanie mam zaintalowac na komputerze aby sie z nim polaczyc (hy-tiny stm103t)

 

Mysle zeby zrobic jedno urzadzenie do sprawdzania afs bez can lub jesli jest mozliwosc z can i lin..

 

i nastepne dosprawdzania systemow ils - intelintnych swiatel . tu juz jest wiecej roboty i ma dzialac glownie na can y lin ...  i do tego beda potrzebne protokoly z danych marek samochodow ..

i kolejne urzadzenie do uruchamiania nowych reflektorow ... ktore potrzebuja sygnal do odpalenia swiatla ktotkiego, dlugiego , pozycji i kierunku

No i teraz to мы можем поговорить (możemy rozmawiać) 😉 

Dla wersji bez CAN:
a) Sensor odczytuje dane w formie zmian napięcia, prawdopodobnie jest tam zastosowany jakiś potencjometr wpięty między masę i zasilanie. Wystarczy wyjście z sensora podpiąć pod ADC biorąc pod uwagę, by nie wysłać > 3.3V na ADC w mikrokontrolerze. Najlepsze ADC mają STM32 😉 
b) Sterowanie silnikiem odbywa się przy użyciu ... sterownika (masło maślane) - czyli po prostu zwykły sterownik silnika krokowego do którego przesyłamy informacje z STM32

Dla wersji z CAN:
a) Trzeba by zrobić bazę danych komend dla konkretnych samochodów dla komend sterowania lewo/prawo oraz odbierania danych z lampy
b) Potem po prostu zwykła komunikacja po magistrali - wyślij komendę A, odbierz komendę B sprawdź pozycję etc.

Bez problemu da się to zrobić na płytkach od STM 😉 Tutaj albo (jak wcześniej wspomniałem) wchodzi Black albo Blue Pill. (Polecam ten pierwszy, bo ma "mniej problemów ze sobą")

Z tego co pamiętam obie płytki mają wsparcie dla CAN/LIN, więc to nie problem. Obie również mają ADC (12 bit), więc to też nie problem 😉 Zostaje tylko kwestia napisania kodu.

Co do odczytania kodu z aktualnego urządzenia pamiętaj, że możesz odzyskać tylko binarkę, a odczytanie tego nie jest takie proste...

3 minuty temu, PiotrekEl napisał:

Co do zdjęć, próbowałem szukać układu, który jest w tym LEKTORZE (dobrze rozumiem że to jest to?) tj 7337880. Nie ma żadnego datasheeta 🤔

Automotive korzysta z rozwiązań ASIC - znalezienie datasheeta jest mniej prawdopodobne niż wygrana w lotto 😉 

 

Edytowano przez H1M4W4R1
Link do komentarza
Share on other sites

11 minut temu, H1M4W4R1 napisał:

No i teraz to мы можем поговорить (możemy rozmawiać) 😉 

Dla wersji bez CAN:
a) Sensor odczytuje dane w formie zmian napięcia, prawdopodobnie jest tam zastosowany jakiś potencjometr wpięty między masę i zasilanie. Wystarczy wyjście z sensora podpiąć pod ADC biorąc pod uwagę, by nie wysłać > 3.3V na ADC w mikrokontrolerze. Najlepsze ADC mają STM32 😉 
b) Sterowanie silnikiem odbywa się przy użyciu ... sterownika (masło maślane) - czyli po prostu zwykły sterownik silnika krokowego do którego przesyłamy informacje z STM32

Dla wersji z CAN:
a) Trzeba by zrobić bazę danych komend dla konkretnych samochodów dla komend sterowania lewo/prawo oraz odbierania danych z lampy
b) Potem po prostu zwykła komunikacja po magistrali - wyślij komendę A, odbierz komendę B sprawdź pozycję etc.

Bez problemu da się to zrobić na płytkach od STM 😉 Tutaj albo (jak wcześniej wspomniałem) wchodzi Black albo Blue Pill. (Polecam ten pierwszy, bo ma "mniej problemów ze sobą")

Z tego co pamiętam obie płytki mają wsparcie dla CAN/LIN, więc to nie problem. Obie również mają ADC (12 bit), więc to też nie problem 😉 Zostaje tylko kwestia napisania kodu.

Co do odczytania kodu z aktualnego urządzenia pamiętaj, że możesz odzyskać tylko binarkę, a odczytanie tego nie jest takie proste...

Automotive korzysta z rozwiązań ASIC - znalezienie datasheeta jest mniej prawdopodobne niż wygrana w lotto 😉 

 

ten 7337880 jest juz ogarniety i dziala na tym urzadzniu ale jest pare innych modeli i jedyne co to zrobilem adaptery do sprawdzenia silnikow na tym samym urzadzeniu ale maja inny lektor. wiec pracuja w innych zakresach napiec ... i nasze urzadzenie nie odczytuje tego pawidlowo poniewaz jest zaprogramowane wyswietlac inne zakresy napiec

jednym z nich napszyklad jest amis 30323-8  tego udalo mi sie uruchomic dzieki canhacker po lin..... 

ale juz np amis 30621 aga ..... wszystkie datashety maja ten sam opis jak 30323-8 ale juz canhacker go nie rusza

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.