H1M4W4R1 Kwiecień 1, 2021 Udostępnij Kwiecień 1, 2021 (edytowany) 1 godzinę temu, Treker napisał: Podłączasz programator przez ISP Do STM też go podłączę? (sarkazm) 😄 A przy okazji nawet jak został zabezpieczony to się da zgrać, tylko jest to o wiele trudniejsze i kosztowne 😉 (trzeba "roztopić" układ i wyciągnąć dane bezpośrednio z silikonu, są firmy które się tym po cichu zajmują, tylko koszt to ok. 10 000$ 😉) 1 godzinę temu, siwyzg napisał: Witam widze ze masz spore pojecue I tez tak jak ja widzisz jak to ma wygladac . Pojęcia nie mam, zwykle doczytuję wszystko na bieżąco (po prostu wiem gdzie znaleźć informacje). 1 godzinę temu, siwyzg napisał: problem jest z wyswietleniem danych na wyswietlaczu z lektora poniewaz dzialaja w innym zakresie niz ten do ktorego jest zaprogramowany Hmmm... masz może przykład jak ten LEKTOR przesyła dane? Po jakiejś magistrali czy kilka przewodów które określają wartość? Nie siedzę w automotive to za dużo zdjęcia mi nie mówią 😞 Ewentualnie podeślij jakieś dokumenty / przykłady jak wyglądają sygnały z LEKTOR'a to prędzej coś wymyślimy, bo tak to potrzebny byłby ktoś z branży, kto zna schemat komunikacji. Samo zrobienie urządzenia to nie jest skomplikowana rzecz, skomplikowanym problemem jest "dogadanie" się z LEKTORem i całą resztą układu 😉 Ewentualnie podaj inne nazwy tego czujnika (LEKTOR'a) [najlepiej angielskie], bo niestety po tym haśle ciężko cokolwiek znaleźć. EDIT: Dobra właśnie pokazało mi filmik (forum ma dzisiaj jakieś opóźnienia z postami), też trochę pogrzebałem, ale zbytnio nic nie znalazłem. Ad. filmiku - co to za częstotliwość w prawym dolnym rogu? Edytowano Kwiecień 1, 2021 przez H1M4W4R1 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
siwyzg Kwiecień 1, 2021 Autor tematu Udostępnij Kwiecień 1, 2021 (edytowany) 59 minut temu, H1M4W4R1 napisał: Do STM też go podłączę? (sarkazm) 😄 A przy okazji nawet jak został zabezpieczony to się da zgrać, tylko jest to o wiele trudniejsze i kosztowne 😉 (trzeba "roztopić" układ i wyciągnąć dane bezpośrednio z silikonu, są firmy które się tym po cichu zajmują, tylko koszt to ok. 10 000$ 😉) Pojęcia nie mam, zwykle doczytuję wszystko na bieżąco (po prostu wiem gdzie znaleźć informacje). Hmmm... masz może przykład jak ten LEKTOR przesyła dane? Po jakiejś magistrali czy kilka przewodów które określają wartość? Nie siedzę w automotive to za dużo zdjęcia mi nie mówią 😞 Ewentualnie podeślij jakieś dokumenty / przykłady jak wyglądają sygnały z LEKTOR'a to prędzej coś wymyślimy, bo tak to potrzebny byłby ktoś z branży, kto zna schemat komunikacji. Samo zrobienie urządzenia to nie jest skomplikowana rzecz, skomplikowanym problemem jest "dogadanie" się z LEKTORem i całą resztą układu 😉 Ewentualnie podaj inne nazwy tego czujnika (LEKTOR'a) [najlepiej angielskie], bo niestety po tym haśle ciężko cokolwiek znaleźć. po podlaczeniu oscyloskopu zauwazylem jak ten lektor dziala . i multimetrem sprawdzilem napienia wiec jeden z tych afs dziala na zasadzie od 0.02 --> 3.3 wiec prawa strona 0.02v (-90%) <-- 1.64v Srodek (0%) --> 3.3v (+90%) zaprogramowany jest aby wyswietlacz przeksztalcal te napiecia na procenty i ustalal jego polozenie... ale inne afs dzialaja na innych napieciach i juz tego nie pokazuje . dlatego chcem go skopiowac i mu dopisac reszte wartosci albo wykonac nowy jakie oprogramowanie mam zaintalowac na komputerze aby sie z nim polaczyc (hy-tiny stm103t) Mysle zeby zrobic jedno urzadzenie do sprawdzania afs bez can lub jesli jest mozliwosc z can i lin.. i nastepne dosprawdzania systemow ils - intelintnych swiatel . tu juz jest wiecej roboty i ma dzialac glownie na can y lin ... i do tego beda potrzebne protokoly z danych marek samochodow .. i kolejne urzadzenie do uruchamiania nowych reflektorow ... ktore potrzebuja sygnal do odpalenia swiatla ktotkiego, dlugiego , pozycji i kierunku Edytowano Kwiecień 1, 2021 przez siwyzg Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
PiotrekEl Kwiecień 1, 2021 Udostępnij Kwiecień 1, 2021 25 minut temu, H1M4W4R1 napisał: Hmmm... masz może przykład jak ten LEKTOR przesyła dane? Po jakiejś magistrali czy kilka przewodów które określają wartość? Nie siedzę w automotive to za dużo zdjęcia mi nie mówią 😞 Ewentualnie podeślij jakieś dokumenty / przykłady jak wyglądają sygnały z LEKTOR'a to prędzej coś wymyślimy O to samo właśnie pytałem. Czy jest to jakiś standard i jak to wygląda. Cytat Ja zajmuje sie naprawa sterownikow w samochodach oraz ich klonowaniem i programowaniem samochodow wiec napewno rowniez bede mogl ci spoto pomoc jezeli chodzi o wykonanie tego urzadzenia . Chodzi mi dokladnie o sposob dzialania. Jakie dane bedzie potrzebowal aby zasymilowac i odpalic taki reflektor To właśnie jest główny i chyba jedyny problem. Jeśli będzie wiadomo jak wyglądają dane które trzeba wysłać/odebrać to cała reszta jest do ogarnięcia bez większych problemów. Możesz spróbować podpiąć oscyloskop i zobaczyć jak wygląda komunikacja, chyba że masz jakiś opis tej komunikacji. Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
siwyzg Kwiecień 1, 2021 Autor tematu Udostępnij Kwiecień 1, 2021 (edytowany) Zobacz jak dziala jeden z modeli ktory udalo mi sie odpalic dzieki canhacker ten dziala po lin https://mega.nz/file/al8mwDjA#dJstWMze0Mo7ZJmOEQgJiIMqMrkHqXzBZf7cpL6FBPs Edytowano Kwiecień 1, 2021 przez siwyzg Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Polecacz 101 Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay! • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny • Usługa projektowania PCB na zlecenie • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber Zobacz również » Film z fabryki PCBWay
siwyzg Kwiecień 1, 2021 Autor tematu Udostępnij Kwiecień 1, 2021 55 minut temu, PiotrekEl napisał: O to samo właśnie pytałem. Czy jest to jakiś standard i jak to wygląda. To właśnie jest główny i chyba jedyny problem. Jeśli będzie wiadomo jak wyglądają dane które trzeba wysłać/odebrać to cała reszta jest do ogarnięcia bez większych problemów. Możesz spróbować podpiąć oscyloskop i zobaczyć jak wygląda komunikacja, chyba że masz jakiś opis tej komunikacji. jezeli chodzi o pakiety to wydaje mi sie ze kazda marka ma swoje ale to by trzeba bylo zobaczyc po spozadzeniu jakiejs bazy danych poniewaz np. grupa vag (audi, skoda, seat, vw ) beda mialy takie same pakiety w zaleznosci od roku produkcji i wyposarzenia . bo to jedny i ten sam produkt . jezeli chodzi o grupe mercedesa to wydaje mi sie ze tez tak moze byc jedyne co to beda sie zmienialy po jakim roczniku produkcji. i reszta marek na tej samej zasadzie . peugeot i citroen to grupa psa . teraz doszedl do nich opel i ds.... bmw to odrebny model Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
PiotrekEl Kwiecień 1, 2021 Udostępnij Kwiecień 1, 2021 Czyli wychodzi na to, że do sprawdzania lamp z komunikacją po CAN/LIN brakuje Ci tylko informacji jakie dane musisz wysyłać odbierać. Co do zdjęć, próbowałem szukać układu, który jest w tym LEKTORZE (dobrze rozumiem że to jest to?) tj 7337880. Nie ma żadnego datasheeta 🤔 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
H1M4W4R1 Kwiecień 1, 2021 Udostępnij Kwiecień 1, 2021 (edytowany) 1 godzinę temu, siwyzg napisał: po podlaczeniu oscyloskopu zauwazylem jak ten lektor dziala . i multimetrem sprawdzilem napienia wiec jeden z tych afs dziala na zasadzie od 0.02 --> 3.3 wiec prawa strona 0.02v (-90%) <-- 1.64v Srodek (0%) --> 3.3v (+90%) zaprogramowany jest aby wyswietlacz przeksztalcal te napiecia na procenty i ustalal jego polozenie... ale inne afs dzialaja na innych napieciach i juz tego nie pokazuje . dlatego chcem go skopiowac i mu dopisac reszte wartosci albo wykonac nowy jakie oprogramowanie mam zaintalowac na komputerze aby sie z nim polaczyc (hy-tiny stm103t) Mysle zeby zrobic jedno urzadzenie do sprawdzania afs bez can lub jesli jest mozliwosc z can i lin.. i nastepne dosprawdzania systemow ils - intelintnych swiatel . tu juz jest wiecej roboty i ma dzialac glownie na can y lin ... i do tego beda potrzebne protokoly z danych marek samochodow .. i kolejne urzadzenie do uruchamiania nowych reflektorow ... ktore potrzebuja sygnal do odpalenia swiatla ktotkiego, dlugiego , pozycji i kierunku No i teraz to мы можем поговорить (możemy rozmawiać) 😉 Dla wersji bez CAN: a) Sensor odczytuje dane w formie zmian napięcia, prawdopodobnie jest tam zastosowany jakiś potencjometr wpięty między masę i zasilanie. Wystarczy wyjście z sensora podpiąć pod ADC biorąc pod uwagę, by nie wysłać > 3.3V na ADC w mikrokontrolerze. Najlepsze ADC mają STM32 😉 b) Sterowanie silnikiem odbywa się przy użyciu ... sterownika (masło maślane) - czyli po prostu zwykły sterownik silnika krokowego do którego przesyłamy informacje z STM32 Dla wersji z CAN: a) Trzeba by zrobić bazę danych komend dla konkretnych samochodów dla komend sterowania lewo/prawo oraz odbierania danych z lampy b) Potem po prostu zwykła komunikacja po magistrali - wyślij komendę A, odbierz komendę B sprawdź pozycję etc. Bez problemu da się to zrobić na płytkach od STM 😉 Tutaj albo (jak wcześniej wspomniałem) wchodzi Black albo Blue Pill. (Polecam ten pierwszy, bo ma "mniej problemów ze sobą") Z tego co pamiętam obie płytki mają wsparcie dla CAN/LIN, więc to nie problem. Obie również mają ADC (12 bit), więc to też nie problem 😉 Zostaje tylko kwestia napisania kodu. Co do odczytania kodu z aktualnego urządzenia pamiętaj, że możesz odzyskać tylko binarkę, a odczytanie tego nie jest takie proste... 3 minuty temu, PiotrekEl napisał: Co do zdjęć, próbowałem szukać układu, który jest w tym LEKTORZE (dobrze rozumiem że to jest to?) tj 7337880. Nie ma żadnego datasheeta 🤔 Automotive korzysta z rozwiązań ASIC - znalezienie datasheeta jest mniej prawdopodobne niż wygrana w lotto 😉 Edytowano Kwiecień 1, 2021 przez H1M4W4R1 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
siwyzg Kwiecień 1, 2021 Autor tematu Udostępnij Kwiecień 1, 2021 11 minut temu, H1M4W4R1 napisał: No i teraz to мы можем поговорить (możemy rozmawiać) 😉 Dla wersji bez CAN: a) Sensor odczytuje dane w formie zmian napięcia, prawdopodobnie jest tam zastosowany jakiś potencjometr wpięty między masę i zasilanie. Wystarczy wyjście z sensora podpiąć pod ADC biorąc pod uwagę, by nie wysłać > 3.3V na ADC w mikrokontrolerze. Najlepsze ADC mają STM32 😉 b) Sterowanie silnikiem odbywa się przy użyciu ... sterownika (masło maślane) - czyli po prostu zwykły sterownik silnika krokowego do którego przesyłamy informacje z STM32 Dla wersji z CAN: a) Trzeba by zrobić bazę danych komend dla konkretnych samochodów dla komend sterowania lewo/prawo oraz odbierania danych z lampy b) Potem po prostu zwykła komunikacja po magistrali - wyślij komendę A, odbierz komendę B sprawdź pozycję etc. Bez problemu da się to zrobić na płytkach od STM 😉 Tutaj albo (jak wcześniej wspomniałem) wchodzi Black albo Blue Pill. (Polecam ten pierwszy, bo ma "mniej problemów ze sobą") Z tego co pamiętam obie płytki mają wsparcie dla CAN/LIN, więc to nie problem. Obie również mają ADC (12 bit), więc to też nie problem 😉 Zostaje tylko kwestia napisania kodu. Co do odczytania kodu z aktualnego urządzenia pamiętaj, że możesz odzyskać tylko binarkę, a odczytanie tego nie jest takie proste... Automotive korzysta z rozwiązań ASIC - znalezienie datasheeta jest mniej prawdopodobne niż wygrana w lotto 😉 ten 7337880 jest juz ogarniety i dziala na tym urzadzniu ale jest pare innych modeli i jedyne co to zrobilem adaptery do sprawdzenia silnikow na tym samym urzadzeniu ale maja inny lektor. wiec pracuja w innych zakresach napiec ... i nasze urzadzenie nie odczytuje tego pawidlowo poniewaz jest zaprogramowane wyswietlac inne zakresy napiec jednym z nich napszyklad jest amis 30323-8 tego udalo mi sie uruchomic dzieki canhacker po lin..... ale juz np amis 30621 aga ..... wszystkie datashety maja ten sam opis jak 30323-8 ale juz canhacker go nie rusza Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Pomocna odpowiedź
Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!
Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!