Skocz do zawartości

Projekt z Lilypad i diodą programowalną RGB, kilka pytań od laika w temacie


karatemistrz

Pomocna odpowiedź

Cześć,

Jestem początkująca i to mój pierwszy post (wiem, ominęłam post powitalny, przepraszam 🙂 )

Chcę zrobić dwa proste układy ubieralne z przyciskami (w tej roli małe czujniki piezoelektryczne), które będą działać tak:

Mam nazwijmy to "rękawicę" z przyciskiem piezo, która w drugiej rękawicy ma wywoływać wibracje i świecenie się diody na dany kolor (kwestie typu łączności między nimi zostawiam na później, na razie ogarniam podstawy). Dopóki układ był na płytce prototypowej, było git i dioda działała. Teraz, kiedy mam przetransplantować to rozwiązanie na Lilypad, który docelowo ma być wszyty w instalację, piętrzą mi się wątpliwości, które aż podzielę na sekcje:

 

PYTANIA O LILYPAD

lilypad.thumb.jpg.49a0d28b1eed76c0dc49c29c858b2dd2.jpg

czy 1/tx i 0/rx przy wyprowadzeniach (fot. schemat Lilypad) oznaczają to samo, co RXD i TXD na pinach? W sensie są to dwie opcje tego samego?

i czy zasilanie do wyprowadzenia vcc również będzie mi przewodzić sama nitka przewodząca, zamiast kabla?

 

PYTANIA O DIODĘ

Mam kilka diod o nazwie WS2812B 5050 RGB, kupionych pojedynczo. Zagwozdką jest dla mnie tych sześć metalowych pól lutowniczych - wiem, że te diody są raczej pomyślane do świecenia w jakimś szeregu czy innej taśmie.

 139281160_allegrodioda.thumb.jpg.55c0e20118363aa51d3609f451c3619b.jpg

Pytanie 1: o ile Din i Dout rozumiem jako wejście i wyjście sygnału cyfrowego odpowiadającego za barwę, zastanawiam się nad + i -.

Czy obydwa pola o oznaczeniu + i oznaczeniu - muszą być tutaj zlutowane, czy wystarczy podłączyć jeden + i jeden -, jeśli dioda jest jedyną podłączoną w układzie sztuką?

Pytanie 2: czy trzeba koniecznie lutować te pola, czy wystarczy przykleić nić np. na przezroczysty lakier? (w ten sposób usztywniam niektóre elementy, albo na klej na gorąco, ale w tej ich 1 cm skali nie zaryzykuję chlapania klejem)