Skocz do zawartości

Programowanie mikrokontrolera na gotowej płytce PCB


PeterF

Pomocna odpowiedź

Witam,+

Jestem laikiem w temacie i dopiero zaczynam przygodę z elektroniką. 

Mam gotową płytkę PCB z zaprogramowanym mikrokontrolerem i teraz mam pytania:

1. czy jest możliwość sciągnąc  z takiej płytki aktualny program 

2. jak podłaczyć taka płytke pod programowanie

Zdjęcie płytki 

PCB.jpg

Link do komentarza
Share on other sites

3 godziny temu, PeterF napisał:

1. czy jest możliwość sciągnąc  z takiej płytki aktualny program 

2. jak podłaczyć taka płytke pod programowanie

1. Z tego co wiem to tylko do pliku HEX, czyli takiego z ktorym nic nie zrobisz oprocz wgrania ponownie...ale Ja tego nigdy nie robilem wiec sie nie upieram...

2. No tutaj to juz musisz szukac info w necie co to za procek/plytka i jak to podlaczyc pod programator (i pod jaki programator)

Link do komentarza
Share on other sites

2 godziny temu, farmaceuta napisał:

Z tego co wiem to tylko do pliku HEX, czyli takiego z ktorym nic nie zrobisz oprocz wgrania ponownie...ale Ja tego nigdy nie robilem wiec sie nie upieram...

Plik HEX to kod maszynowy, więc wystarczy piwo i sobie to przepiszesz na assemblera 😉 

5 godzin temu, PeterF napisał:

jak podłaczyć taka płytke pod programowanie

Da się, ale tylko do assemblera, więc za dużo z tego nie uzyskasz. Na moje oko jest to jakiś mikrokontroler ATTiny, ale głowy nie daję, bo napisy na układzie są rozmazane. Jak będziesz robić zdjęcia w przyszłości postaraj się by były czytelne, bo to bardzo dużo potrafi pomagać.

5 godzin temu, PeterF napisał:

czy jest możliwość sciągnąc  z takiej płytki aktualny program 

1. Znajdź dokumentację mikrokontrolera w sieci (strona producenta)
2. Podłącz się pod piny programowania - dla AVR powinny to być MISO/MOSI/SCK + VCC/GND. Tutaj polecam USBasp.
3. Ściągnij kod programatorem, jest od tego dużo instrukcji, tutaj przykładowa.