Skocz do zawartości

Naprawa kontrolera do konsoli Playstation Classic


ramagus33

Pomocna odpowiedź

Witam, jestem początkującym w dziedzinie elektroniki i chciałbym naprawić dwa kontrolery do konsoli. Pady w ogóle nie są rozpoznawane przez konsolę ani przez inne urządzenia, np. komputer PC, a bazując na filmikach na youtubie powinny. Już wstępnie znalazłem przyczynę problemu, nawet nie używając miernika, po prostu na płytce PCB są zwęglone ślady po jakimś elemencie SMD. Wszedłem w posiadanie takich samych ale sprawnych padów i popatrzyłem jaki to element uległ spaleniu. Wyszukałem w necie po kształcie elementu że jest to kondensator, zdjęcie w załączniku.

Teraz problem...jaki to ma być kondensator? Wiem że muszę go wylutować i zmierzyć. Ale jak go zmierzyć, ma 4 punkty lutownicze? Czy one się jakoś krzyżują w środku? Jak przyłożyć sondy? Mam amatorski mikroskop i nim robiłem zdjęcie. Wiem że to może nie być jedyna przyczyna usterki ale chciałbym spróbować od tego kondensatora, jestem początkującym wiele jeszcze nie umiem.

 

W sieci krążą mody do konsoli z której pochodzą te pady/kontrolery (ale nie te moje 🙂) i ludzie na płycie PCB konsoli właśnie przy wejściu na pady zdejmują ograniczenie prądowe, nie wiem dokładnie... nie pamiętam, po to aby z portów USB 2.0 zrobić USB 3.0, ale tylko z takim prądem jak w USB 3.0, nie z prędkością transferu danych. Ta zmiana napięcia potrzebna jest do przeróbki konsoli. Ja chcę naprawić pady a nie piracić. Początkujący prosi o pomoc 🙂

 

0131_1_kop.jpg

Edytowano przez ramagus33
Link do komentarza
Share on other sites

to znowu ja autor wątku, ponieważ nie mogę edytować piszę posta pod postem