Skocz do zawartości

Użycie radia z myszy bezprzewodowej

express

Pomocna odpowiedź

Właściwie... nie wiem gdzie o to pytać.
Ktoś z rodziny kupił myszkę bezprzewodową z marketu za kilkanaście złotych. Zepsuła się mechanicznie.
Miałem wywalić, bo naprawiać nie warto, ale zastanowiłem się, czy da się użyć jej radia?
Ma mały zgrabny odbiornik usb i jakoś te dane przesyła.
Ale nie wiem, gdzie jest logika całego urządzenia - w odbiorniku, myszy czy w obu? Idealnie by było, gdyby radio tylko transmitowało linie danych USB, bo to dałoby możliwość użycia z eleganckim odbiornikiem, ale niezbyt wierzę, że tak jest, niestety.

Może ktoś już to badał, bądź po prostu wie?

(edytowany)

Nie badałem, nie wiem, nie znam się. Mogę jednak zgadywać, że odbiornik myszy jest urządzeniem USB HID i nic innego nie umie. I potencjalnie tylko tłumaczyć jakiś prosty protokół radiowy (może nawet jednostronny) myszy na raporty HID. O ile sam HID bywa (nad?)używany do urządzeń niemających nic z definicją HID wspólnego, to tam całość może być ograniczona z definicji tylko do zdarzeń myszkowych.

PS To nie znaczy jeszcze, że nie możesz z tego zrobić czegoś innego, o ile po stronie hosta będziesz interpretował te raporty w innym celu niż poruszenie kursorem.

Edytowano przez trainee

O ile mi się kojarzy do myszek dają zwykle odbiorniki Bluetooth wiec możesz spróbować wpiąć odbiornik do komputera i połączyć telefon albo głośnik.

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

4 minuty temu, H1M4W4R1 napisał:

O ile mi się kojarzy do myszek dają zwykle odbiorniki Bluetooth