Skocz do zawartości

Otwieranie zmywarki wyzwalane czasowo


Maciej_D

Pomocna odpowiedź

Cześć, jestem z wykształcenia inżynierem, ale tylko z racji studiów, bo pracuję jako "zwykły" programista. Więc jak mi ktoś podsunie pomysł to wszystko sobie doczytam, z drugiej nie mam żadnego doświadczenia w tworzeniu własnych układów. Niemniej postanowiłem zabrać się za eksperymenty domowe.

Chcę stworzyć mechanizm uchylania drzwi do zmywarki po zakończeniu zmywania. Nowsze zmywarki mają taki system, ale moja nie ma. Chciałbym móc włączyć zmywarkę, ustawić w mechanizmie czas, po którym drzwi do zmywarki zostaną uchylone na powiedzmy 5-10cm i np pojechać na wakacje bez obawy, że zawartość zmywarki pozostanie wilgotna przez tydzień.

Wyobrażam sobie, że można ustawić jakiś czasowy wyzwalacz, który w odpowiednim momencie zwolni uprzednio napiętą sprężynę, która odepchnie drzwi zmywarki od obudowy bądź blatu kuchennego. Co Wy na takie wyzwanie? 🙂 jakiś serwomechanizm? Sprężyna? Ktoś coś?

Edytowano przez Maciej_D
Link do komentarza
Share on other sites

7 godzin temu, Maciej_D napisał:

Wyobrażam sobie, że można ustawić jakiś czasowy wyzwalacz, który w odpowiednim momencie zwolni uprzednio napiętą sprężynę, która odepchnie drzwi zmywarki od obudowy bądź blatu kuchennego. Co Wy na takie wyzwanie?

W profesjonalnym sprzęcie zwykle jest to silnik krokowy i przekładnia z ruchu obrotowego na liniowy, by odepchnąć czubek drzwi. Rzadziej mechanizm zwalniający zatrzask i odpowiedni projekt drzwiczek, by same opadały do pewnego stopnia.

 

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Ja chyba też bym kombinował coś z silnikiem krokowym i z jakąś śruba/dźwignią... najłatwiej się dorobić (najtaniej) dokładnego pozycjonowania (powtarzalnego) śruby, zębatki. Jak i samo sterowanie jest banalnie proste..

Edytowano przez farmaceuta
  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.