Skocz do zawartości

Oświetlenie z 10 diod SMD 0402 dla zestawu Lego

Dan86PL

Pomocna odpowiedź

Witam, 

Proszę o pomoc. Jestem zielony, choć kiedyś udało mi się zrobić samemu lampę do akwarium z kilku diod 3W. Jak to wygląda w przypadku diod SMD 0402? Chcę oświetlić zestaw Lego jak na zdjęciu. Okna, latarnie, kinkiety itp. Jak zasilić 10 takich diod połączonych szeregowo? Jaki zasilacz/ driver?

Screenshot_20230116_233855_Chrome.thumb.jpg.9c26f5a0758e638405dbdf485bedfece.jpg20230105_154929.thumb.jpg.84702b3f48347e564dcaa0c2e2e0be74.jpg

@Dan86PL witam na forum 🙂 Jeśli są to zwykłe diody i zależy Ci wyłącznie na sterowaniu włączone/wyłączone to różne warianty takiego zasilania diod znajdziesz w tym artykule: https://forbot.pl/blog/jak-dobrac-rezystor-do-diody-rozne-metody-zasilania-led-id14482

Nie będziesz potrzebował żadnego sterownika, wystarczy odpowiedni zasilacz. Zastanów się tylko, czy na pewno chcesz wszystkie diody łączyć szeregowo (będzie potrzebne stosunkowo wysokie napięcie). Lepiej byłoby pewnie połączyć szeregowo po 2-3 diody i zrobić z tego kilka równoległych linii.

@Treker Witam i dziękuję za odpowiedź.

Czyli sugerujesz połączenie równoległe, co jest dla mnie raczej logiczne aczkolwiek nigdy niczego tak nie łączyłem. Jak wspomniałem raz zlutowałem lampę na diodach 3W szeregowo.

1 dioda smd 0402 pracuje na zasilaniu 2,4V i prądzie chyba ok.  20mA.

Zatem chyba dobrze byłoby znaleźć zasilacz 12V 100mA i zrobić 5 nitek po 2,4V każda? 🙂20230117_101357.thumb.jpg.d70f989cda51cdd9c4e420bb7364f2eb.jpg

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber