Skocz do zawartości

Potrzebuję pomocy z wyborem temperatury...


H1M4W4R1

Pomocna odpowiedź

Wydrukowałem wieżę temperatur i chyba muszę iść do okulisty, bo nie widzę różnic...

IMG_0782.thumb.jpg.0448a54c9ef83fed9a8643eeb797f054.jpgIMG_0781.thumb.jpg.988f004db3f8ae48331f124a5aebf9fb.jpgIMG_0780.thumb.jpg.36f19234a74c8c04915490a6eb2c1d85.jpg

Jak na drukowanie taniego PLA przy 22cc/s (jakieś 300mm/s) całkiem nieźle to wygląda, chociaż IMHO prędkość obrysów trzeba zmniejszyć, bo trochę artefaktów się wkradło.

Teraz pytanie: jaką temperaturę ustawić... IMHO chyba wybiorę 235*C, by zapewnić dostateczny zapas mocy (dysza ze stali hartowanej) na topienie materiału 😄 

Notatka: tak wiem, że na dolnej części modułu drukarka nie drukowała z pełną prędkością, ale ustawiłem dopasowanie prędkości "w miarę" liniowo (dół modułu jakieś 20mm/s, górna część modułu z mostem jakieś 320mm/s). Tak flow był wystarczający.

Edytowano przez H1M4W4R1
  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)
9 minut temu, ethanak napisał:

Dysza ze stali do PLA?

Albo hartowana albo nierdzewka... Nie ma opcji miedzianej / mosiężnej... Poza tym to coś rozgrzewa się do 240 w mniej niż minutę (jakieś 45s)... Więc raczej mocy ma aż za dużo 😛 

Jak wprowadzą wersję z miedzi platerowanej to chętnie skorzystam, wczoraj sobie dokupiłem płyty PEI (tekstura i zwykła), bo jestem zbyt leniwy na zabawę z pryskaniem po stole mieszanką 5% PVP w IPA 😄 (ew. 5% PVA w wodzie)

Edytowano przez H1M4W4R1
Link do komentarza
Share on other sites

Tyle to mi Aneta grzeje na 230.

A w ogóle to mam teraz inny problem - może wiesz jak zrobić fajną pierwszą warstwę z PP? Tzn. czego użyć żeby się przykleiło i dało się potem oderwać? Niestety, musi być PP i coś w rodzaju kółeczka niecałe 10cm średnicy 😞

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

15 minut temu, ethanak napisał:

A w ogóle to mam teraz inny problem - może wiesz jak zrobić fajną pierwszą warstwę z PP?

Drukować na PP, może mieszanka PVP (lub innego bindera) z pyłem PP <63um w rozpuszczalniku (IPA, woda itp.) by dała radę, ew. kawałek płyty polipropylenowej... Ogólnie PP trzyma się praktycznie tylko siebie samego. Taśma działa, ale zwykle zostaje w wydruku.

Jak znajdę inspirację to kupię jakąś płytę stalową i płytę PP 1-3mm i potestuję jak to się trzyma. Obecnie bawię się PVP i PVA w spray'u... PVP w IPA działa bardzo dobrze pod PETG/PLA (praktycznie jak klej w sztyfcie)...

22 minuty temu, ethanak napisał:

Tyle to mi Aneta grzeje na 230.

Dysza mosiężna czy stalowa? W tej drukarce cały hotend jest ze stali hartowanej (poza radiatorem, który jest z alu). Więc przy 20W/mK rozgrzanie tego w mniej niż minutę do 240 uznaję za całkiem dobry wynik...

Link do komentarza
Share on other sites

A jaką masz różnicę w stalówce między blokiem (gdzie masz termistor) a kanałem którym lezie filament? Przy czym jak nie patrzeć, nadmuch to nie laser i na dyszę coś tam dmucha?

To że masz 250 stopni na bloku nie oznacza, że masz tyle samo na końcu dyszy, która w tym przypadku ma niespecjalnie fajną przewodność cieplną i na którą dmucha wiatrak.

 

Link do komentarza
Share on other sites

1 godzinę temu, ethanak napisał:

A jaką masz różnicę w stalówce między blokiem (gdzie masz termistor) a kanałem którym lezie filament?

Praktycznie pomijalna, jakieś 5C... Blok jest wielkości dyszy Volcano (gdyby była prostopadłościanem), więc jest znacznie mniej do grzania niż w przypadku V6, i wypełnienie ma z mosiądzu (jakiś chińczyk go przeciął i sprawdził zawartość), więc nie jest tak źle, jakby mogło się wydawać...

Zaliczyłem już pierwszy fail... krzywo położyłem płytę na stole i autolevel wyrzucił błąd... (stół wszedł między nakrętkę, a wspornik, przez co sensorless homing zwariował). Ten 7-minutowy ABL jednak się przydaje xD 

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.