Skocz do zawartości

RPI kamera jak przypisać stały adres IP do rutera?


nebraska

Pomocna odpowiedź

Witam

Od kilku tygodni zacząłem zabawę z raspberry pi zero 2W.

Po przeczytaniu poradnika na forbocie udało mi się uruchomić kamerę z maliną. Fakt że wiele rzeczy się zmieniło gdy ten poradnik był pisany, ale bardzo mi to pomogło żeby zacząć temat bo jestem kompletnie zielony w temacie raspberry.

Dziękuję autorowi poradnika za poświęcony czas i przekazywanie wiedzy innym.

Zauważyłem taki problem ze po jakimś czasie malina mi nie odpowiada.

Dodam tylko że używam dobrej karty SD Kingston industrial czytałem i wiem że dobra karta to podstawa.

Spr nie jest to wina zasilania ani karty.

Co jakiś czas mam brak łączności wifi muszę zresetować ruter żeby malina połączyła się na nowo.

Moje pytanie jak przypisać stały adres IP maliny routerowi myślę że tu może być przyczyną?

Jak odnaleźć adres IP maliny? Dodam że komunikuje się przez VNC z maliną przez IP VNC

Proszę o wyrozumiałość bo jestem bardzo początkujący w tym temacie.

 

EDIT

Znalazłem IP, MAC raspberry przypisałem do rezerwacji adresów w ruterze stały  i zobaczymy.

 

Edytowano przez nebraska
  • Lubię! 2
Link do komentarza
Share on other sites

@nebraska miło słyszeć, że kurs jednak nadal jest pomocny i poradziłeś sobie z problemem. W ramach komentarza, opcje są dwie:

  1. Albo wymuszamy na RPi, aby korzystało z konkretnego stałego IP - jednak to rozwiązanie jest ryzykowane, bo jak podłączysz nagle układ do innej sieci to ten adres może być już tam zajęty itd.
  2. Najlepsza jest ta opcja, która zastosowałeś - to router decyduje o tym, który adres przypisuje do malinki na podstawie adresu MAC.
  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

5 godzin temu, Treker napisał:

jednak to rozwiązanie jest ryzykowane, bo jak podłączysz nagle układ do innej sieci to ten adres może być już tam zajęty itd.

Przecież każda sieć ma oddzielną konfigurację iw tej "innej" sieci może być inny adres IP.