Skocz do zawartości

Minitemp - gadający termometr (i coś więcej)


Pomocna odpowiedź

Mała zmiana: na githubie jest wersja z µLaw (źródła i binarki). Do kompilacji potrzebna najnowsza wersja Mimbroli (z wczoraj wieczorem). OTA z wersji 2.0.3 nie przejdzie.

Link do komentarza
Share on other sites

- tak ma być dla wersji 0.2.4 (Mbrola pl1_alaw)

XIAO_ESP32S3.menu.PartitionScheme.mbr8ota=8M, App=2880k, OTA, Mbrola pl1_alaw
XIAO_ESP32S3.menu.PartitionScheme.mbr8ota.build.partitions=mbr8ota
XIAO_ESP32S3.menu.PartitionScheme.mbr8ota.upload.maximum_size=2949120

 

Link do komentarza
Share on other sites

Tak, to tylko nazwa do menu. ALaw i uLaw mają identyczną wielkość, a Mimbrola identyfikuje to co ma na podstawie etykiety partycji (mbrola) i pierwszych czterech bajtów (Mpl1, apl1 lub upl1).

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

- powodem błędnego odczytywania tablic partycji pod Windowsem były dodane przecinki w pliku boards.txt.

- drugim powodem  jest to, że w wersji Arduino 2.* opcje partycji nie działają automatycznie, trzeba skasować katalog userData, w Windows jest to katalog arduino-ide w tej ścieżce C:\Users\<user name>\AppData\Roaming\arduino-ide\. 

- kompilacje robiłem trzy razy pod rząd, za każdym razem partitions.csv w katalogu build ma poprawną budowę

(ścieżka do katalogu build C:\Users\<user name>\AppData\Local\Temp\arduino\sketches\ <losowy-numer-katalogu>\partitions.csv.)

- poniżej wpis w pliku boards.txt

- pozostaje tylko sprawdzić te ustalenia.

esp32s3.menu.PartitionScheme.mbr8ota=8M App=2880k OTA Mbrola pl1_alaw
esp32s3.menu.PartitionScheme.mbr8ota.build.partitions=mbr8ota
esp32s3.menu.PartitionScheme.mbr8ota.upload.maximum_size=2949120
esp32s3.menu.PartitionScheme.mbr16ota=16M App=2880k OTA Mbrola pl1_alaw
esp32s3.menu.PartitionScheme.mbr16ota.build.partitions=mbr16ota
esp32s3.menu.PartitionScheme.mbr16ota.upload.maximum_size=2949120

 

Edytowano przez 99teki
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

(edytowany)
33 minuty temu, 99teki napisał:

- powodem błędnego odczytywania tablic partycji pod Windowsem były dodane przecinki w pliku boards.txt.

 

Zaraz poprawię na githubie (przy okazji pl1_alaw na pl1_ulaw żeby nie myliło)

33 minuty temu, 99teki napisał:

drugim powodem  jest to, że w wersji Arduino 2.* opcje partycji nie działają automatycznie, trzeba skasować katalog userData

Gdzie jest ten katalog pod Linuksem bo coś go nie mogę znaleźć?

Kompiluję przez arduino-cli bez IDE a i tak mam generator losowy z partycji (tylko mbr8ota, apponly nie ma problemów).

 

Edytowano przez ethanak
Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)

Takie coś ląduje w subprocess.check_call:

['arduino-cli', 'compile', '-b',
'esp32:esp32:XIAO_ESP32S3:JTAGAdapter=default,PSRAM=opi,FlashMode=qio,FlashSize=8M,LoopCore=1,EventsCore=1,USBMode=hwcdc,CDCOnBoot=default,MSCOnBoot=default,DFUOnBoot=default,UploadMode=default,PartitionScheme=mbr8ota,CPUFreq=240,UploadSpeed=921600,DebugLevel=none,EraseFlash=none',
'--build-cache-path=/tmp/arduino_Pogodynka_cache_smbrox3',
'--build-path=/tmp/arduino_Pogodynka_build_smbrox3',
'--build-property=build.extra_flags=-DESP32 -DCORE_DEBUG_LEVEL=0 -DARDUINO_RUNNING_CORE=1 -DARDUINO_EVENT_RUNNING_CORE=1 -DBOARD_HAS_PSRAM -DARDUINO_USB_MODE=1 -DARDUINO_USB_CDC_ON_BOOT=1 -DARDUINO_USB_MSC_ON_BOOT=0 -DARDUINO_USB_DFU_ON_BOOT=0 -DCONFIG_USE_PSRAM=1 -DMBROLA_PL1_ALAW=1 -DFINDER_NOT_USE_PARTITION=1']

(trzy ostatnie definicje to moje prywatne)

Edytowano przez ethanak
Link do komentarza
Share on other sites

 katalogi do usunięcia

Windows:
C:\Users\<user name>\AppData\Roaming\arduino-ide\
Linux:
~/.config/arduino-ide/

 

Link do komentarza
Share on other sites

Nie potwierdzam.

$ cat /tmp/arduino/sketches/CCE283C709674E57FC59E4DC58217884/partitions.csv 
# Name,   Type, SubType, Offset,  Size, Flags
nvs,      data, nvs,     0x9000,  0x5000,
otadata,  data, ota,     0xe000,  0x2000,
app0,     app,  ota_0,   0x10000, 0x330000,
app1,     app,  ota_1,   0x340000,0x330000,
spiffs,   data, spiffs,  0x670000,0x180000,
coredump, data, coredump,0x7F0000,0x10000,

Arduino IDE 2.3.2, w menu układ partycji ustawiony prawidłowo.

Jedyne co się stało to straciłem ustawienia 😉

 

Link do komentarza
Share on other sites

- dziwne jest to że jeśli nie wykasuję userData (Roaming) to partinions.csv mam taki sam jak u Ciebie.

- poniżej zrzuty po wykasowaniu userData.

- po uruchomieniu Arduino, wciąga sobie konfigurację swoja, potem muszę od nowa ustawić moją konfigurację i kompilacja.

- docelowo partitions.csv jest taki jaki był ustawiony w konfiguracji.

- efekt uboczny jest taki że teraz nie zapisuje konfiguracji, raz za razem muszę ustawiać konfigurację od nowa, nawet jak nie ruszam userData 

 

Capture-1.thumb.png.1c7b92147c0e5efe0f2178f51a9a0d50.pngCapture-2.thumb.png.77258f3276145db5c38f15cbba903a6a.pngCapture-3.thumb.png.445ab3a98bbef95005b521fd74cdfe91.png

Link do komentarza
Share on other sites

Ogólnie coś jest nie tak w arduino-cli (a IDE 2.x z niego korzysta). Jeśli już raz załapie że w build ma prawidłowy partitions.csv to już dalej kompiluje prawidłowo, ale przy pustym build dzieją się cyrki (zarówno w 0.3 z IDE jak i 1.x z githuba). Dlatego zalecałem IDE 1.x do kompilacji, stary builder nie ma takiej przypadłości.

Link do komentarza
Share on other sites

Ktoś mówił że się nie da na lolin32 lite? Na zdjęciu miejsce podłączenia zasilania MAX98357.

pogodololin.thumb.jpg.444cb079e5463fdc881a7f7fc875246b.jpg

W tej wersji może działać z akumulatorem lub bez (tylko po co tam akumulator)?

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

- mam pytanie jak ten twój projekt pod względem głosu ma się do poniższego projektu.

- naturalnie projekt z internetu nie ma języka polskiego.

- jak trudno jest dorobić język polski do espeak.ng?

https://github.com/pschatzmann/espeak-ng

 

Link do komentarza
Share on other sites

$ espeak-ng --voices=pl
Pty Language       Age/Gender VoiceName          File                 Other Languages
 5  pl              --/M      Polish             zlw/pl               
 7  pl              --/F      polish-mbrola-1    mb/mb-pl1       

Tyle na temat.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.