Skocz do zawartości

Pomocna odpowiedź

Podoba Ci się ten projekt? Zostaw pozytywny komentarz i daj znać autorowi, że zbudował coś fajnego!

Masz uwagi? Napisz kulturalnie co warto zmienić. Doceń pracę autora nad konstrukcją oraz opisem.

Bardzo porządny projekt, akurat temat wizji komputerowej jest mi bliski, więc mnie zaciekawiło. Jeśli chcesz w przyszłości przejść poziom wyżej to jest coś takiego jak algorytmy YOLO, do wykrywania bardziej skomplikowanych rzeczy jak ludzie itp. Obecnie z narzędziem zwanym ultralytics hub jest to dość proste w użyciu. Ale myślę że jeżdżący robot z kamerą ogólnie ma bardzo duży potencjał do rozwoju. Zainteresował mnie też temat przesyłania obrazu, bo pracuję nad robotem w którym mam z tym duży problem. Nie słyszałem o tym MediaMTX, ale jak o tym czytam to brzmi nieźle i chyba to wypróbuję. Tak więc, gratuluję projektu.

• Lubię! 1
1 godzinę temu, LeciZNamiPilot napisał:

Nie bardzo widzę tutaj zastosowanie dla YOLO, ale też nie mam dużego doświadczenia z CV. Korzystałem z YOLO do wykrywania tablic rejestracyjnych tylko.

Dosyć oczywisty przykład, ale możnaby choćby wykrywać człowieka na obrazie z kamery i za nim podążać. Prawdopodobnie można wymyślić mniej oczywiste zastosowania, wypatrywanie przeszkód, poruszanie się po oznaczonej w jakiś sposób trasie, rozpoznawanie znaków... Potencjał jest spory.

• Lubię! 1

Ja myślałem bardziej o ogólnym przypadku dla pojazdu autonomicznego, czyli głównie omijaniu przeszkód. Ale tak jak piszesz @AntekBezak podążanie za jakimś obiektem jest OK pomysłem, ciekaw jestem czy Raspberry Pi 5 sprosta też inferencji modelu YOLO. 

Bedę śledził ten projekt,bo jest ciekawy!

• Lubię! 1
(edytowany)
10 godzin temu, AntekBezak napisał: