Skocz do zawartości

Program symulacyjny anyKode Marilou


GODsaveTHEcat

Pomocna odpowiedź

Witam.

To mój pierwszy post tutaj więc chyba warto się przedstawić. Mam na imię Marcin i jestem uczniem technikum na kierunku mechatronicznym, niestety już ostatnia klasa.

Od pewnego czasu zajmowałem się robotami typu BEAM, a od niedawna trochę bawię się na Arduino. Po zbudowaniu prostego robota kroczącego na 2 serwach (w wersji BEAM i na Arduino) postanowiłem rozpocząć już bardziej skomplikowany i złożony projekt. Zainspirowała mnie budowa dość znanego robota Little Dog z Boston Dynamics. Oczywiście nie jestem na tyle szalonym by myśleć że zbuduję coś co by mu dorównywało. Po prostu taka konfiguracja nóg wydaje mi się bardzo optymalna. Koszty zbudowania takiego robota są dość duże jako, że ma 3 stopnie swobody na nogę. Dodatkowo założyłem sobie że robot będzie wyposażony w jakiś system stabilizacji (myślę o arduIMU lub czymś podobnym), i czujnik ultradźwiękowy do wykrywania przeszkód. By na razie ominąć kwestie kosztów postanowiłem najpierw wykonać symulację komputerową i sprawdzić czy będzie to dla mnie w ogóle wykonalny projekt.

Do tego wybrałem program anyKode Marilou. Z dwóch powodów po pierwsze ma darmową licencje dla hobbystów, po drugie budowa modelu jest dość łatwa. Po zrobieniu samouczka można szybko zrozumieć zasady budowy w tym programie. Poznanie programu i zbudowanie modelu zajęło mi jakieś 3dni. Jednak już napisanie programu nastręcza mi dużo problemów. Nie miałem wcześniej okazji nauczyć się pisania programów o takim stopniu złożoności (dotąd pisałem programy jedynie pod samo arduino lub sterowniki PLC), i nie chodzi mi tu o samego robota (to powoli sobie rozgryzę), a o środowisko symulacji. Innymi słowy nie mam zielonego pojęcia jak zacząć pisać program pod symulację(mam wrażenie że samouczek jest napisany pod kogoś kto ma o wiele więcej wiedzy z tego zakresu niż ja, w dodatku jest po angielsku).