Skocz do zawartości

Wyświetlacz SAA1064- zrozumiały opis sterowania


Kuba83

Pomocna odpowiedź

Witam!

Zakupiłem 2 sztuki wielkich wyświetlaczy 7-segmentowych na diodach LED 10mm, są 4 cyfry, driver to SAA1064, sterowanie po I2C.

Nie jest to real foto ale moje są identyczne

7SEG_Bench.thumb.jpg.b45a523114f48796540ff765bb345af9.jpg

Próbowałem pod Arduino UNO, wyświetlacze są całkowicie sprawne, o SAA1064 sporo jest w internecie

Niestety nigdy nie miałem okazji używać angielskiego w praktyce, rozumiem ten techniczny i z branży IT, niestety wstyd mi pytać na zagranicznych forach, bo za dużo zapomniałem, gramatyka najgorzej, wstyd mi a na Elektrodzie już konta nie mam.

Czyli wpinając się pod SDA/SCL z Arduino uzyskałem oczekiwany efekt, niemniej jednak nie mam doświadczenia ze sterowaniem wyświetlaczy 7-segmentowych , które używają magistrali I2C, SAA1064 jest dość popularny w tego typu wyświetlaczach, może on sterować też matrycami LED.

Zasilanie u mnie to 12V, logika 5V

Większość opisów dotyczy MAX7219 a SAA1064 jest rzadko stosowany.

Jednak są gotowe moduły oparte o ten driver

https://www.wenzel-systems.de/30089_I2C_4Digit LED.html

Ten z linku różni się od moich wyświetlaczy tylko wielkością, to jest identyczny moduł.

Adres I2C mam ustawiony na 0x70, na przykładach z bibliotek działa poprawnie.

Czy ktoś miał do czynienia z SAA1064, choćby w małych wersjach i może mi pomóc?

 

Edytowano przez Kuba83
Link do komentarza
Share on other sites

2 godziny temu, Kuba83 napisał:

na przykładach z bibliotek działa poprawnie

To na czym konkretnie polega Twój problem? Jakiej pomocy oczekujesz?

Link do komentarza
Share on other sites

Witam!

Chodzi mi o przykłady jak to zaaplikować.....nie tylko trzymać do migania losowymi cyframi i znakami, bo byle jakich świecidełek nie będę gromadził.