Skocz do zawartości

LPC111x a STM32F103v - niby dwa Cortexy, a różne...


toch88

Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich !!

Mam pytanie dostałem w prezencie płytkę ZL ARM 27, ze sklepu KAMAMI. Mam kilka pytań otóż w µC może nie jestem jakiś tam super zielony, ale z uwagi na fakt że coś posiadam nauczyłbym się ARMów.

technika cyfrowa i analogowa jest mi nie obca, ale dopiero zaczynam się nią interesować - tak to tylko szkoła ..., z µC to tylko niestety 8051 jeszcze na DSMka i jak to na szkołę przystało Jagoda+ASSEMBLER za pan brat, skubnąłem trochę PLD VHDL, Altera, no i sterowniki programowalne PLC (simensa).

W programowaniu czuję się dobrze: C++, PHP dawno temu Pascal, ale szybko się uczę programować w nowych językach. Także od kwestii programistycznej nie będzie problemów.

Najbardziej kuleję jednak z braku wiedzy na temat jak to się robi... brak mi obeznania. Nie długo zaczynam naukę AVR atmeg16 wydaje się łatwe(podstawy).

Pierwsze z pytań:

- Czym się różnią oznaczania LPC111x np od STM32F103v ? czy to tylko inny typ obudowy.

Pytam gdyż szukałem materiałów do nauki Cortex-M3 i natrafiłem na kurs na tej stronie.

-Skąd brać informacje? Rozumiem że interenet, ale interesuje mnie coś bardziej konkretnego takiego jak wasze kursy ARMów.

-Zdaje sobie sprawę że czytając nie nauczę się zbyt wiele, bo tak jest z programowaniem, trzeba usiąść i mucić kod.

Razem z zestawem dostałem książkę STM32 hmm niby tam wszystko jest napisane, ale jest tam taki bałagan że ała . Książka zapewne ma służyć jako poradnik dla osób które się "przesiadają" np z AVR na ARM bo słabo ją rozumiem... Czytać potrafię bo nawet nieźle opanowałem to po książce Antoniego Plamitzera Maszyny Elektryczne jak ktoś czytał to wie o czym mówię.

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za przeczytanie mojego pierwszego wpisu.

__________

Komentarz dodany przez: Treker

Link do komentarza
Share on other sites

toch88: