kuki83 Napisano Luty 16, 2011 Udostępnij Napisano Luty 16, 2011 Od kilku dni męczę się z wgraniem bootloadera arduino do atmega328 Jestem w tej dziedzinie początkujący i utknąłem W tym momencie sprawa wygląda następująco Zrobiłem płytkę arduino wszystko z godnie z schematem przez port ISP mogę się dostać do procesora za pomocą tego programu ISP Programmer http://dybkowski.net/content/pl/node/16 do podłączenia z atmega używam tego kabelka kabel działa , wrzucałem już na tym oprogramowanie do procesorów ale tu mam problem Wydaje mi się ze zrobiłem wszystko dobrze Na tej stronie znalazłem jak ustawić fuse bits http://www.arduino.cc/playground/Learning/Burn168 i ustawiłem l FF L FF f DF E F8 Następnie kliknąłem guzik program & lock Potem wrzuciłem Bootloader „ATmegaBOOT_168_atmega328” Następnie ustawiłem fuse bits l CF L CF I niby jest ok. podłączyłem atmega za pomocą FTDI , uruchomiłem program arduino , wybrałem plik do wgrania do procesora i kliknąłem upload to I/O board , program się skompilował i diody zaczęły migać program się wgrał i działa , wszystko super do czasu gdy chciałem jeszcze raz wgrać program , okazało się ze niema dostępu tak jak by bootloader nie działał ,Dostałem się jeszcze raz do procesora za pomocą isp programmer i okazało się ze,Look bits zmienił się z CF na FF , może to tego wina ? Ustawiłem wszystko jeszcze raz wgrałem bootloader i działało raz potem przestało i tak już 10 razy nie winem co zrobić , wygląda na to ze bootloder się kasuje , ale się za bardzo Nie znam na tym proszę o jakąś poradę Może zły programator ?,Albo coś uszkodzone ? Albo coś źle robię ? Link do komentarza Share on other sites More sharing options...