Skocz do zawartości

Sterowanie serwami/nauka


leech10

Pomocna odpowiedź

Hej

Pierwszy raz pisze na forum więc wypadało by się przedstawić. Mam na imię Piotrek i jestem z Katowic.

Zaczałem studiowac Mechatronikę i mam przedmiot elektrotecnika. Musze wykonac jakieś zadanie. Jako że mam w planach śmigłowiec( mechanika jest OK także jedyne co potrzebuje to elektronika0 chciałbym się o coś zapytać. Zamówiłem już książki Góreckiego bede się wtajemniczał, bo jestem zupełnie zielony. Ale pytanie jest innej, nieco trywialnej natury

CHce zrobić serwa, które beda mogły obrazać gondolą z silniczkiem o 180 stopni z tym, ze musza powracac do punktu 0. Z tego co wyczytałem to serwo musi być sterowane cyfrowo. A narazie moja wiedza praktycznie 0. Nie wiem za bardzo które układy sa cyfrowe, które analogowe, jak to się programuje itp.

Pytanie moje brzmi: czy w ciąu 3 góra 4 miesiecy, poświoęcając np. 2 godziny dziennie jestem w stanie opanowac temat by samodzielnie to wykonać.

Pozdrawiam

Piotrek

Link do komentarza
Share on other sites

W 3 miesiące odpuść sobie serwa cyfrowe, tylko lepiej analogowe, prościej sie nimi steruje.

Jaki śmigłowiek? Jednowirnikowy? Co ma robić? Nawet jeśli ma tylko, zaledwie utrzymywać się w miejscu, potrzebujesz bardzo dobry układ IMU, odpowiednio go zaprogramować (nie wiem czy filtr Kalmana nie będzie potrzebny). Sprecyzuj, bo z tego co podałeś wynika, ze nie masz pojęcia i tym samym 3-4 miesiące to za mało.

Link do komentarza
Share on other sites

Hej

Tak. Jako że nie umiem wyrównac położenia maszyny( pewnie te układy co wymieniłeś potrafią go utrzymać w pozycji odpowiedniej) musze mieć system tandemowy( tak jak Chinook) napedzany 1 silnikiem. przy 2 wirnikach mamy tą pewnośc iż siła będzie identyczna a moment przeciwny więc maszyna poleci w góre i w dół. nie moge zrobić systemu z wirnikiem ogonowym bo nie umiem nim posterować ani tak ustawić by maszyna utrzymała się prosto.