Skocz do zawartości

Podkręcanie silnika.


Wazela

Pomocna odpowiedź

Witam.

Mam w domu mały model samochodu terenowego, z gotowym układami, chciałem do niego po prostu dorzucić parę bajerów. I oto nasuwa się pytanie- Czy mogę podkręcić silniczek elektryczny? Bo ten w modelu jest zdeka słaby. Wiem, że mogę na niego puścić trochę więcej V, ale boję się go spalić. Macie może jakieś sposoby z serii "nie róbcie tego w domu"??

__________

Komentarz dodany przez: Nawyk

To nie jest forum modelarskie i post powinien polecieć do kosza. Na razie zostawię go i będę obserwować, bo odnosi się głównie do napędu jako takiego i może się komuś przydać.

Link do komentarza
Share on other sites

Jak zadajesz pytanie na forum to wyrażaj się (pisz) w zrozumiały sposób, a nie sobie tylko znaną gwarą 🙂 Mogę się tylko domyślać znaczenia tych wyrażeń:

"z gotowym układam"

"dorzucić parę bajerów"

"podkręcić silniczek elektryczny"

"zdeka słaby"

"puścić trochę więcej V"

Link do komentarza
Share on other sites

Kiedyś w moim robocie podniosłem napięcie zasilania silników dwukrotnie (z 3V do ponad 6V) - uzwojenia wytrzymały, padła przekładnia. Wniosek taki, że ten Twój 'tuning' nie odnosi się tylko do silnika, a do całego układu napędowego.

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Wazela, każdy silnik można zasilić wyższym napięciem niż nominalne, efektem czego będzie większa moc, ale za to krótsza żywotność w przypadku tanich, zwykłych silniczków z węglowymi szczotkami. Tylko przy ekstremalnym zwiększeniu napięcia (kilkukrotnie w stosunku do nominalnego) możliwe jest natychmiastowe uszkodzenie w postaci przepalenia uzwojenia czy szczotek. Ja miałem sam przypadek taki, że po zwiększeniu napięcia uzwojenia grzały się tak bardzo, że rozlutowało się połączenie uzwojeń silnika i silnik przestał działać, no ale to było ekstremalne zwiększenie napięcia, silniczek bodajże 3V zasiliłem napięciem około 20V, wył niemiłosiernie, komutator świecił pięknym niebieskim światłem 😉, i po kilkunastu sekundach przestał działać.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.