Skocz do zawartości

Podkręcanie silnika.


Wazela

Pomocna odpowiedź

Witam.

Mam w domu mały model samochodu terenowego, z gotowym układami, chciałem do niego po prostu dorzucić parę bajerów. I oto nasuwa się pytanie- Czy mogę podkręcić silniczek elektryczny? Bo ten w modelu jest zdeka słaby. Wiem, że mogę na niego puścić trochę więcej V, ale boję się go spalić. Macie może jakieś sposoby z serii "nie róbcie tego w domu"??

__________

Komentarz dodany przez: Nawyk

To nie jest forum modelarskie i post powinien polecieć do kosza. Na razie zostawię go i będę obserwować, bo odnosi się głównie do napędu jako takiego i może się komuś przydać.

Link do komentarza
Share on other sites

Jak zadajesz pytanie na forum to wyrażaj się (pisz) w zrozumiały sposób, a nie sobie tylko znaną gwarą 🙂 Mogę się tylko domyślać znaczenia tych wyrażeń:

"z gotowym układam"

"dorzucić parę bajerów"

"podkręcić silniczek elektryczny"

"zdeka słaby"

"puścić trochę więcej V"

Link do komentarza
Share on other sites

Kiedyś w moim robocie podniosłem napięcie zasilania silników dwukrotnie (z 3V do ponad 6V) - uzwojenia wytrzymały, padła przekładnia. Wniosek taki, że ten Twój 'tuning' nie odnosi się tylko do silnika, a do całego układu napędowego.

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Wazela, każdy silnik można zasilić wyższym napięciem niż nominalne, efektem czego będzie większa moc, ale za to krótsza żywotność w przypadku tanich, zwykłych silniczków z węglowymi szczotkami. Tylko przy ekstremalnym zwiększeniu napięcia (kilkukrotnie w stosunku do nominalnego) możliwe jest natychmiastowe uszkodzenie w postaci przepalenia uzwojenia czy szczotek. Ja miałem sam przypadek taki, że po zwiększeniu napięcia uzwojenia grzały się tak bardzo, że rozlutowało się połączenie uzwojeń silnika i silnik przestał działać, no ale to było ekstremalne zwiększenie napięcia, silniczek bodajże 3V zasiliłem napięciem około 20V, wył niemiłosiernie, komutator świecił pięknym niebieskim światłem 😉, i po kilkunastu sekundach przestał działać.

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.