karol9966 Napisano Czerwiec 16, 2011 Udostępnij Napisano Czerwiec 16, 2011 Witam, Odrazu przyznam, że w elektronice, jestem narazie na poziomie początkującym. Opanowałem już sporo rzeczy, więc postanowiłem wykonać lfr'a. Skorzystałem z gotowego już poradnika, który krok po kroku pokazuje jak go wykonać. Zamówiłem potrzebne elementy i wziąłem się do pracy ... [...] Skończone ! Wszystko polutowane, podłączone jak należy, program wgrany. Pierwsze uruchomienie i na pierwszy rzut oka wszystko działa. Dioda świeci jak należy. Silniczki działają. Stawiam go na trasę z czarną linią, a czyjniki CNY 70 wogóle nie reaguje. Cały czas robot jedzie prosto, czyli wykonuje linijkę kodu, która mówi, że gdy nie ma lini - jedź prosto. Macie jakieś pomysły co może być nie tak ? Czy możliwe jest, abym podczas lutowania spalił 3 czujniki ? PS: Korzystałem z tego poradnika, (KLIK!) Pozdrawiam Karol. Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
KD93 Czerwiec 16, 2011 Udostępnij Czerwiec 16, 2011 Zobacz kamerą z telefony czy świecą ci diody w czujnikach. Sprawdź czy jest na nich zasilanie miernikiem. Sprawdź, czy nie są wyżej niż 3mm nad podłożem. Sprawdź, jakie jest napięcie gdy sa nad białą/czarną powierzchnią. Trzeba by jakieś bindy na forum wprowadzić 😉 1 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
karol9966 Czerwiec 17, 2011 Autor tematu Udostępnij Czerwiec 17, 2011 Już wszystko działa. Popełniłem błąd podczas lutowania, tzn. było pare zimnych lutów. Rozgrzałem każdy lut, podłączam - działa ! 🙂 Na przyszłość będę wiedział co może jeszcze być przyczyną problemów z cny 70. Dzięki Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Armir Czerwiec 17, 2011 Udostępnij Czerwiec 17, 2011 Nie tylko z czujnikami ale i z wszystkim. Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...