Skocz do zawartości

[LineFollower] walliE. - worklog.

noVak

Pomocna odpowiedź

Witam!

Skoro worklogi - są aż tak popularne, postanowiłem napisać i swojego, a z racji tego, iż jestem początkujący w tej dziedzinie, będę miał dobry temat, żeby zadać pytania.

walliE - nazwa pochodzi od mojego pierwszego robota (Światłoluba, który też jest na forum).

Zacznijmy może od tego, jak będzie zbudowany mój robot:

➡️ Mechanika:

- Robot będzie napędzany dwoma silnikami POLOLU 10:1.

- Przód robota, będzie podpierany jedną kulką ballcasterową 3/8".

➡️ Elektronika:

-Robot będzie składał się z dwóch płytek - głównej, z całą elektroniką (ATmega8 i TB6612FNG ) oraz szeroko rozstawionymi kołami, plus z płytką z 6cioma czujnikami KTIR i komparatorami.

-całość będzie zasilana Akumulatorem 7,4 V od aparatu CANON 2700mAh.

Płytki wytrawię sobie w szkole - wystarczy zrobić projekt.

Schemat płyty głównej

.

Schemat płyty z czujnikami.

PCB płyty głównej.

➡️ Pytania:

1. Płyta główna : mostek H, będę miał przylutowany do listwy goldpin 2 razy 1x8, na schemacie zrobiłem to z 4 listw 1x4 - problem w tym, iż nie mogę ustawić ich równo w jednej linii - różnią się zawsze o pół kratki ( na schemacie można zauważyć, iż prawa strona jest niższa od lewej ).

2. Jak mają być ułożone KTIRY na PCB, to znaczy, czujniki te, można dowolnie obracać na schemacie - chodzi o to, żebym go nie ułożył odwrotnie czy coś takiego 😋.

3. Przy w/w rozstawie czujników (opis elektronika) jaki będzie najlepszy rozstaw dla nich ? Zakładając, że taśma ma szer. 19 mm.

PS. Wersja PCB płyty głównej nie jest wersją ostateczną ! Za dużo przelotek wyszło, a można to bardziej umiejętnie rozłożyć.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi - noVak.