Skocz do zawartości

Akcelerometr - jakie max. przyspieszenia w czasie jazdy LF?


dondu

Pomocna odpowiedź

Dobrym odzwierciedleniem tego do czego potrzebuję akcelerometr i żyroskop jest np. określenie, co dzieje się z uderzonym przedmiotem. Czyli wyobraź sobie, że na przykład mocuję go w aucie, które następnie uderzam innym autem pod jakimś kątem. interesują mnie wszelkie parametry przyspieszenia w każdej możliwej płaszczyźnie - w tym wypadku 6D.

Co do 100g - patrząc na te wyszukane w sieci wartości przyspieszenia podane przeze mnie wyżej, do testów zakres ±16g wystarczy w zupełności.

Poza tym tak jak wspomniałem wcześniej czujnik dobieram także pod kątem testów i nauczenia się wykorzystania akcelerometrów i żyroskopów, ponieważ tego doświadczenia nie posiadam.

Link do komentarza
Share on other sites

OK, to rozumiem. Aplikacja jak każda inna. Rodzaj czujnika - Twój wybór. Tryb "badawczo-rozwojowy" - popieram w całej rozciągłości.

Tylko dlaczego wyciągnięcie od Ciebie tych faktów zajęło kilkanaście postów i czas kilku ludzi na chybione próby pomocy?

I naprawdę wyobrażasz sobie, że akcelerometr 16g i żyroskop o zakresie nawet 2000 stopni/sekundę podołają warunkom zderzenia? Wszystko bardzo zależy od konkrentego testu. Jeśli w Twoich próbach zamiast zderzeń będzie.. hamowanie albo umieścisz swój czujnik w dużej poduszce, to pewnie 16g wystarczy bo inaczej (oprócz samego czujnika) będziesz potrzebował dużo samochodów. Jeżeli przemiot nie będzie związany z pojazdem, wszystko będzie dobrze (i zakresy wystarczą) tylko w czasie lotu, dopóki w coś nie uderzy.

Znalezione przez Ciebie w sieci przyśpieszenia to tylko jakieś liczby w jakichś konkretnych przypadkach, zmierzone (a raczej policzone) dla pewnych konkretnych miejsc i sytuacji. Nie wiem co w tym interesującego, to fizyka z podstawówki.

Proszę bardzo, dwie następne liczby:

Czujnik umieszczony na przedniej krawędzi zderzaka samochodu jadącego 100km/h trafiającego w betonowy filar, która "ugiął" się 1cm: ok. 38000g.

Ten sam (no może druga sztuka, tamtego nie znaleźliśmy) czujnik umieszczony gdzieś na tylnych siedzeniach. Od spotkania z drugim, stojącym samochodem "przejedzie" jeszcze 10 metrów wewnątrz dwóch splątanych złomów (i kilku pacjentów z obrażeniami wielonarządowymi): ok. 4g

Czy coś Ci to pomogło?

Link do komentarza
Share on other sites

Tylko dlaczego wyciągnięcie od Ciebie tych faktów zajęło kilkanaście postów i czas kilku ludzi na chybione próby pomocy?

Ponieważ te fakty nie są potrzebne do odpowiedzi na zadane w temacie przeze mnie pytanie, które brzmi: Akcelerometr - jakie max. przyspieszenia w czasie jazdy LF?, a które ponowiłem:

A może ktoś badał akcelerometrem szybkiego LF-a?

więc, nie prosiłem Ciebie i kogokolwiek o tłumaczenie mi fizyki. Robisz to z własnej inicjatywy, więc nie zarzucaj mi proszę, że tracisz czas. Ja prosiłem jedynie o zapisy z akcelerometrów w LF i wyjaśniłem pod jakim kątem chcę je przeanalizować.

.... Czy coś Ci to pomogło?

nie, ponieważ niepotrzebnie drążysz temat, który na tym etapie mnie nie interesuje, a przykład z samochodem podałem tylko po to, by odpowiedzieć na Twoje pytania, o charakter drgań, i w tej odpowiedzi nie zadałem żadnego pytania, na które oczekiwałbym Twojej ponownej odpowiedzi.

Doceniam Twoje intencje pomocy w tym temacie, jednakże na tym etapie nie ma więcej pytań.

Ale zapewne pojawią się na etapie bawienia się z tym układem i na pewno je zadam, i także będą konkretne.

Link do komentarza
Share on other sites

Przepraszam, ale Twoją prośbę o dane z LFów potraktowałem jako oznakę niewiedzy o podstawowych zjawiskach fizycznych i to mnie zdziwiło najbardziej. Tak doświadczona osoba jak Ty powinna wielkości przyśpieszeń takich pojazdów oszacować w ciagu pierwszych 2 minut myślenia o tym problemie a mając pod ręką kalkulator skróciłbym ten czas do 30 sekund. Fakt, nie prosiłeś wprost o fizykę ale.. jeżeli ktoś pyta o wartość opornika przy didce LED, sam opowiadasz mu o prawie Ohma, głodnemu dajesz wędkę zamiast ryby - widzisz analogię?

"Nie tworzę robota, a akcelerometr potrzebuję jako czujnik drgań"

Potem przyznałeś, że wcale nie chodzi o ruch całości LFa tylko o drgania, nadal upierając sie przy tym czujniku. To również zaskakujące, bo po pierwsze dane o które prosiłeś okazałyby się nieprzydatne a po drugie wzór na przyspieszenia w ruchu harmonicznym jest trywialny i jedno obliczenie powinno dać Ci do myślenia, że o rząd wielkości większy zakres pełnej skali będzie dobrym minimum.

"..co dzieje się z uderzonym przedmiotem"

Chwilę później nie były to już drgania tylko zderzenia. To kolejna działka - zupełnie inna, pomiarów przyśpieszeń. Potrzebny jest nie tylko duży zakres ale i pasmo.

"przykład z samochodem podałem tylko po to, by odpowiedzieć na Twoje pytania"

Teraz okazuje się, że nawet i zderzenia były tylko dalekim przykładem tego, co naprawdę masz zamiar robić...

W sumie rzeczywiście nie jest ważne jaka będzie Twoja końcowa aplikacja. Wielu z nas robi projekty dla klientów którzy z oczywistych powodów nie życzą sobie pisania o tym na Forum. Zaskoczył mnie tylko sam sposób prowadzenia wątku. Pytasz o jakieś dane które jak się później okazuje mają się nijak do tego, co chcesz badać a które to dane mogłeś sobie w każdej chwili policzyć sam. Argumentacja stosowania tego konkretnego czujnika wydaje się naciągana - im więcej nam ujawniałeś, tym bardziej było to widać.

Dlatego właśnie napisałem, że rozumiem chęć "pobawienia się" tym skądinąd fajnym elementem i nic w tym złego, artykuł na Forum bardzo się przyda ale całe to tłumaczenie.. Nie traktuj nas jak głupków, to wszystko.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Nie traktuj nas jak głupków, to wszystko.

Marku, ponieważ dostałem od Trekera i nie tylko konkretną odpowiedź, że nie używacie akcelerometrów w LF'ach i MM'ach, to zakończyłem pytanie o pomiary przyspieszeń, stwierdzeniem:

Na pewno będę miał jeszcze pytania w momencie testów tego układu, więc w tym temacie będę je zadawać.

tutaj: https://www.forbot.pl/forum/postlink/61873.htm#61873

Po tym poście już tylko Ty drążysz temat. rozwijając wątek o :

Pomiary drgań to zupełnie inna bajka. .... Jeżeli przyjmiesz amplitudę 0.2mm i częstotliwość drgań 50Hz ...

Ponieważ rodzice mnie dobrze wychowali, to odpowiedziałem na Twój post, pokazując przykład, który miał wyjaśnić Tobie, że nie chodzi mi o drgania na wale silnika o wmiarę stałej częstotliwości (np. 50Hz o których pisałeś), tylko zupełnie przypadkowe przyspieszenia z różnych kierunków. Przykład ten więc oparłem o samochody:

Dobrym odzwierciedleniem tego do czego potrzebuję akcelerometr i żyroskop jest np. określenie, co dzieje się z uderzonym przedmiotem. Czyli wyobraź sobie, że na przykład mocuję go w aucie, które następnie uderzam innym autem pod jakimś kątem. interesują mnie wszelkie parametry przyspieszenia w każdej możliwej płaszczyźnie - w tym wypadku 6D.

Po czym znowu Ty, a nie ktoś inny dalej drążysz temat, pomimo, że ja go zakończyłem już tutaj: https://www.forbot.pl/forum/postlink/61873.htm#61873

Proponuję więc abyś przeczytał jeszcze raz całość i zatrzymał się na poście, którego link podałem wyżej, bo tam na ten moment zakończyłem ten temat i napisałem kiedy go wznowię.

Nie traktuj nas jak głupków, to wszystko.

Jeżeli więc czujesz się w ten sposób, to ja nic na to nie poradzę, ponieważ pomimo zakończenia przeze mnie tematu, tylko Ty go drążysz w bliżej nieokreślonym kierunku.

I na wszelki wypadek powtórzę jeszcze raz:

Doceniam Twoje intencje pomocy w tym temacie, jednakże na tym etapie nie ma więcej pytań.
Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.