Skocz do zawartości

Czujniki do robota kroczącego


dendal

Pomocna odpowiedź

Witam,

jestem początkujący, jeżeli chodzi o Robotykę. Mam problem z dobraniem i wykonaniem czujników na platformę robota kroczącego firmy Lynxmotion, a mianowicie Hexapod Phoenix.

Myślałem, nad zestawem czujników takich jak:

-> Ultradźwiękowy czujnik odległości,
-> Żyroskop,
-> Akcelerometr.

Wiem, że można kupić takie czujniki, ale są one często drogie, a ja nie chcę się wykosztować.

Z góry dziękuję za próby podjęcia pomocy 🙂

Pozdrawiam,
dendal~

Link do komentarza
Share on other sites

Żyra i akcelerometru sam nie zbudujesz, scalaki do akcelerometru kosztują kilka zł, do żyra moze trochę więcej. Prosty projekt sonaru jest na forum, zaraz poszukam linka.

[ Dodano: 22-03-2012, 20:30 ]

www.forbot.pl/forum/topics20/ultradzwiekowy-czujnik-odleglosci-do-robota-vt937.htm?highlight=ultrad%BCawi%EAkowy

https://www.forbot.pl/forum/topics61/sonar-z-przetwornikiem-dwukierunkowym-vt3012.htm

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Ok wielkie dzięki za linki.

Zna ktoś może jakieś ciekawe książki, które dotyczą czujników do robotów mobilnych, albo do podobnych zastosowań?

Czy znacie ciekawe sklepy, gdzie można tanio kupić układy scalone do akcelerometru i żyroskopu?

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
dendal~~

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay