Skocz do zawartości

[Linefollower] Pierwsza konstrukcja W.I.P.


Maiq

Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich forumowiczów !

Jakiś czas temu powstał, w mojej głowie pomysł zbudowania robota, padło na linefollowera.

Długo się za to zabierałem, zbierałem trochę informacji itd. Teraz jestem na etapie projektowania PCB, i myślę, że to dobry pomysł, żeby pokazać jak to wygląda, aby jakiekolwiek błędy zgładzić jak najszybciej (oby nie cały projekt ; ) )

Przed "obrazkami", napiszę jeszcze parę słów wyjaśnień. Robot, będzie w domyśle zasilany pakietem Li-pol 7,4 V. Napęd, no właśnie, mam na stanie na chwilę obecną dwa przerobione serwa, ale chciałby zainwestować w pololu, i z nich korzystać. Na schemacie widnieje, stabilizator 7085 ale będę korzystać z LM117 (ta sama obudowa, i nie chciało mi się zmieniać).

Prosiłbym, żeby zwrócić uwagę, czy dobrze zastosowałem dzielnik napięcia (jestem początkujący, i nie wiem czy to jest poprawne 😳 ). No to chyba tyle, bardzo prosiłbym o jakąś konstruktywną krytykę i pomocną dłoń dla żółtodzioba, pozdrawiam ! ; )

Link do komentarza
Share on other sites

1. Płytka jest zdecydowanie za dużo.

2. Nie potrzebnie mieszasz warstwy.

3. Używaj etykiet.

4. Za cienkie ścieżki.

5. Masz kilka potencjalnych zwarcia.

Ogółem trochę bardziej się postaraj 😉

Link do komentarza
Share on other sites

Korzystając z wolnego czasu posiedziałem trochę i postarałem się "odchudzić" płytki. Dałoby radę jeszcze zredukować rozmiar trochę, ale obawiam się, że mogę nie podołać lutowaniu... Poszerzyłem ścieżki teraz to: 5V 0.032, 7V 0.4 a reszta sygnałów 0.024.

Warstwy są zmieszane bo z tego jak rozumiem (ew. można mnie z błędu wyprowadzić ; ) )

widok eagla jest od strony elementów, czujniki są smd więc lutowane od strony ścieżek. Czujniki mają być w stronę podłoża, czyli obrót o 180*. Na czujnikach zasilanie mam po lewej stronie listwy, na głównej części po prawej. Zastosowałem to, żeby po prostu nie skręcać kabli, ot co, chyba dobrze kombinuje ?