Skocz do zawartości

Pytanie o stan wyświetlaczy LCD, czy można coś z nimi zrobić ?


brzooz

Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich

Jest to mój pierwszy post na forum. Jestem programistą Windows Phone a od dłuższego czasu próbuje zacząć zabawę z elektroniką, robotyką i zaczynam się bawić różnymi rzeczami. Mam manie sprowadzania sprzętów elektronicznych, rozbierania ich i sprawdzania co w środku siedzi. Mam coraz więcej pomysłów jakby można wykorzystać mikrokontrolery i wydaje mi się że liczba moich postów na tym forum będzie rosła. Żeby nie zanudzać już swoją osobą przechodzę do sedna. Zdemontowałem wyświetlacze z trzech sprzętów, telefonu komórkowego, telefonu stacjonarnego i z takiego kalkulatoro-organizera. Problem jest taki że nie wiem czy nie za bardzo je "rozebrałem". Docelowo będę chciał zakupić sobie wyświetlacz LCD ze sterownikiem HD44780 i na nim się uczyć ale pomyślałem że jak te sprzęty były do wyrzucenia to może uda mi się z nimi coś zrobić. Jeżeli udałoby się Wam odpowiedzieć na moje pytanie czy mogę cokolwiek z nimi zrobić (coś praktycznego oczywiście a nie wyrzucić do kosza) byłbym wdzięczny 🙂

Jeżeli temat dodałem do złego miejsca to od razu z góry przepraszam ale wydaje mi się że "Zupełnie zieloni" pasuje do mojego pytania.

Na zdjęciach jest "awers" i "rewers" wyświetlaczy

Link do komentarza
Share on other sites

Jak rozumiem mówiąc o "zrobieniu czegoś praktycznego" masz na myśli wyświetlenie na nich jakichś sensownych wzorków, czyli podłączenie do jakiejś własnej elektroniki, tak? Bo to co tam pokażesz to już zależy od Ciebie i nie mnie oceniać czy będzie to rzeczywiście "praktyczne".

Problem za tym sprowadza się do wysterowania wyświetlacza odpowiednimi sygnałami. Żeby to zrobić musisz wiedzieć do której grupy zalicza się Twój wyświetlacz: