Skocz do zawartości

Gąsienicowa platforma samobieżna MAUS


qbas0600

Pomocna odpowiedź

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Tak wszystko co czarne to przekładnia, da się to troche odchudzić ale niewiele zresztą jutro coś będę kombinować moze coś sie uda ale konieczne będzie wiercenie w przekładni otworów żeby ją zablokować bo jest tam to sprzęgło sprężynowe. A po odchudzeniu sprężyny nie będzie.

Link do komentarza
Share on other sites

Mechano, wiele osób z powodzeniem używało podobnym silników w sumo, ale tylko 2 sztuki + gąsienice. Zapas momentu i szybkości jest potężny z nimi 🙂

qbas0600, mam pytanie: masz jakieś inne dane tych silników? chcę od tamtego sprzedawcy kupić silniki, ale nie podaje absolutnie żadnych informacji (nawet wymiarów) i nei odpisuje na maile.

Link do komentarza
Share on other sites

OldSkull, o jakie dane chodzi? Ewentualnie moge sprawdzić obroty na osi silnika i wyjściu z przekładni, prąd zatrzymania to 26A ale jak coś jeszcze potrzeba postaram sie to sprawdzić. Przy sumo 20x20cm nie uda sie zmieścić tych silników obok siebie chyba że myle wymiary. Na silniku jak i na przekładni brak jakich kolwiek napisów tabliczek jednym słowem niema żadnych informacji jak i wskazówek gdzie szukać.

Link do komentarza
Share on other sites

Głównie moment obrotowy i prędkość. Ogólnie dziwię się sprzedawcy, bo wiadomo, że są różne wkrętarki i jakby mi się zepsuł silnik to chciałbym wiedzieć, chociaż do których na pewno pasują te silniki - resztę bym sobie doszukał. Sam jestem zainteresowany tymi mocniejszymi, ale boję się, że będą za długie.

Przy sumo 20x20cm nie uda się zmieścić tych silników obok siebie chyba że myle wymiary.

Dlatego ustawiasz je równolegle, każdy napędza jedno koło, a na drugie po tej samej stronie moc jest przenoszona gąsienicą.

Jeszcze pytanie: ciężko się zdejmuje głowice zaciskowe? Próbowałem w swojej starej wkrętarce zdjąć, ale po odkręceniu śruby ze środka i tak nie mogłem, ale mogło się "trochę" zapiec.

Link do komentarza
Share on other sites

Na głowice jest tylko jeden sposób i albo będzie łatwo albo ciężko- imbus w głowicę i bijemy w niego młotkiem( dla ciekawych- tam jest gwint przeciwny do gwintu śruby zabezpieczającej). Ja jak rozbierałem 4 silniki to z trzema poszło łatwo, o czwartej się nie wypowiem bo takich słów używać na forum nie można.

Jak będę na uczelni to postaram się sprawdzić obroty i prąd przy napięciu znamionowym 14,4V.

Jak ja kupowałem silniki to jedyne co mogłem wybrać to napięcie ich pracy- 14,4V lub 18V tak że też nie wiedziałem jakie mi cudo przyjdzie. Jedne i drugie silniki z przekładniami miały takie same wymiary wiec myślę ze powinno tak być dalej.

Na zapieczone głowice jest jeden znany mi sposób- ustawiamy wkrętarkę tak aby głowica była skierowana ku górze i miała rozwarte szczęki. Następnie pakujemy WD-40 wedle uznania i jeszcze trochę dla pewności. Następnie zostawiamy to na noc. Przed odkręcaniem obstukujemy głowice młotkiem i gdy wkręcimy imbusa tez go obstukujemy( taki jak by klucz wibracyjny), cały czas dodajemy po trochę WD-40. W ten sposób wymieniłem głowice w wiertarko młocie a była pordzewiała i z betonu.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Na głowice jest tylko jeden sposób i albo będzie łatwo albo ciężko- imbus w głowicę i bijemy w niego młotkiem( dla ciekawych- tam jest gwint przeciwny do gwintu śruby zabezpieczającej). Ja jak rozbierałem 4 silniki to z trzema poszło łatwo, o czwartej się nie wypowiem bo takich słów używać na forum nie można.

W sensie odwracamy do góry głowicę, wsadzamy pręt albo imbus i bijemy od góry? To brzmi groźnie dla przekładni. Czy może w taki sposób wkładamy i bijemy od boku - alu tutaj bym się bał, że spowoduję bicie.

Link do komentarza
Share on other sites

Przepraszam za przerwę ale czasu na wakacjach było mało a spraw na głowie dużo.

Dla zainteresowanych ściąganie głowicy:

1. Odkręcamy śrubę kontrująca( lewy gwint).

2. W uchwycie wiertarskim montujemy klucz imbusowy( w celach pokazowych u mnie antenka wi-fi).

3. Bierzemy klucz, młotek, rurkę, i uderzamy w klucz imbusowy.

4. Uderzenia muszą być szybkie i silne, silnik trzymamy w drugiej ręce( nie polecam mocowania w imadle, można wtedy uszkodzić wał silnika)

5. Czerwona strzałka wskazuje kierunek w jakim ma się obracać głowica, czarna miejsce w które powinniśmy uderzać( młotek, klucz, itp.)

Przed demontażem polecam użyć specyfik w stylu WD-40. Głowica powinna się poddać po kilku( kilkunastu) uderzeniach.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.