Skocz do zawartości

Buffer Serial


Czaro

Pomocna odpowiedź

  
#define BUFFER_SIZE 64

if ((*Serial).available())
{
  unsigned char buffer = 0;
  unsigned char overflow = 0;

  while ((*Serial).available())
  {
	  if (overflow) 
		  (*Serial).read();
	  else
	  {
		  if (buffer == BUFFER_SIZE)
                                 {
			          overflow = 1;
                                 }
		  frame[buffer] = (*Serial).read();
		  buffer++;
	  }
  }
}

Nada się?

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Możesz usunąć pierwszego if-a, i tak później sprawdzasz czy dane są dostępne przy wykonywaniu while.

Poza tym jak masz wskaźnik do obiektu to możesz wywoływać metody obiektu za pomocą '->':

Serial->read();

Dodatkowo rozmiar bufora pod kątem przepełnienia powinieneś sprawdzać po inkrementacji indeksu, w Twoim kodzie jak indeks zwiększysz z 63 na 64 to jeden raz zapiszesz dane poza zarezerwowanym miejscem w pamięci (bo flagę ustawisz, ale i tak zapiszesz dane).

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.