Skocz do zawartości

Zbyt niskie napięcie na wyjściu w mostku H


Juzeg

Pomocna odpowiedź

Witam, natknąłem sie na problem którego nigdzie na forum nie znalazłem. Po podpięciu układu L293DNE i wystawieniu logiczne 1 na jeden pin sterujący i 0 na drugi sterujący, na silnik jest przekazane tylko 1,6 V. z 5V. którymi zasilam układ. Czy to oznacza śmierć układu?

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Jak odłączę to jest lepiej, bo około 4 V, a co do samego silnika to nie wiem, bo nie ma ani jednego oznaczenia na sobie, spróbuję podać wyższe napięcie na pin zasilający silniki w mostku i dam znać o efektach

Link do komentarza
Share on other sites

A ile amper then silnik potrzebuje?

Tak jakby zawiało angielskim "then" 😋

A teraz rozwinę (chyba prawidłowo) tok rozumowania kolegi (chyba) z tego samego miasta (deshipu - coś to zdjęcie kojarzę ale nie wiem skąd, Poznań here 😋 ).

Masz woltomierz/amperomierz (multimetr)? Trzeba by było zmierzyć czy napięcie zasilania nie siada/czy silnik nie bierze aby za dużo prądu).

Jeśli silnik jest wysokoprądowy bardzo możliwe że z powodu rezystancji wewnętrznej zasilania napięcie spada o 3.4 V - wystarczy 3.4 Ohm stosunkowo niedużo (zależy jakby na to spojrzeć). Możliwe że akumulatory już są "zużyte" i nie mają odpowiedniej wydajności prądowej (ten sam efekt - napięcie spada pod obciążeniem).

Jak masz woltomierz to podłącz do zasilania mostu (tuż przed nim - przewody połączeniowe powinny być jak najkrótsze i najlepiej żadnych elementów - w tym ścieżek do mostu po drodze) i obserwuj napięcie zasilania. Jak masz amperomierz to w szeregu z silnikiem i mierz prąd jaki będzie. Jak multimetr to wybierz jedno z powyższych 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

A teraz rozwinę (chyba prawidłowo) tok rozumowania kolegi (chyba) z tego samego miasta (deshipu - coś to zdjęcie kojarzę ale nie wiem skąd, Poznań here).

Mieszkałem w Poznaniu, nawet próbowaliśmy rozkręcać tam hackerspace-a, ale musiałem się przeprowadzić. Czasem tam wpadam spotkać znajomych, ale daleko trochę.

Link do komentarza
Share on other sites

Mieszkałem w Poznaniu, nawet próbowaliśmy rozkręcać tam hackerspace-a, ale musiałem się przeprowadzić. Czasem tam wpadam spotkać znajomych, ale daleko trochę.

PUT AiR 2010? Względnie 2012? Skądś Cię kojarzę ale po zdjęciu nie mogę skojarzyć 😃

Napisz mi PW (ja próbowałem ale żeś zablokował) żeby nie offtopować tematu 🙂

A teraz powiedz proszę czy dobrze rozkminiłem Twój tok rozumowania i czy kminiłem w stronę w którą Ty? (Żeby nie offtopować 🙂 )

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.