Skocz do zawartości

Zdalne sterowanie od podstaw


Neeeeeds

Pomocna odpowiedź

Witam, chciałbym nabyć potrzebną mi wiedzę do stworzenia pojazdu zdalnie sterowanego. Mianowicie posiadam podwozie z 4 silnikami połączonymi po 2 na strone (moge tez dac servo), sterownik silników i potrzebne zasilanie. Chcę sterować nim zdalnie na dobre pare metrów ale nie wiem jakie rozwiązanie jest najlepsze, nie chce tez wydawac na to za duzo pieniędzy. Poziadam Arduino UNO ale nie wiem czy jest potrzebne poniewaz zwykłe chinskie samochody ich nie mają 🙂. Dlatego chciałbym wiedzieć czy to całe TX RX lub podczerwień wybrać. Chciałbym poznać też zasade działania, schematy tego jak to działa z tymi tx i rx bo nie mam pojecia jak odbiornik wie ze po kliknięciu np. servo ma sie obrócic o 60 stopni w prawo lub zna określoną prędkość obrotów silnika(to są gotowce?). Jestem w tym dość zielony i potrzebuje informacji od podstaw bo na internecie są zbyt drobnostkowe.

Link do komentarza
Share on other sites

"jakie rozwiązanie jest najlepsze, nie chce tez wydawac na to za duzo pieniędzy"

Zdecyduj się: albo coś jest najlepsze albo tanie.

Jeśli chcesz zdobyć całą potrzebną do samodzielnego zaprojektowania i stworzenia tego wszystkiego, to czeka Cię długa droga budowania, palenia, niszczenia i odbudowywania projektów urozmaicona czytaniem wielu książek, nabieraniem wprawy w lutowaniu, rysowaniu i czytaniu schematów, programowaniu, do tego trochę matematyki i bardzo, ale to bardzo dużo zdecydowania, uporu i.. wolnego czasu. No, ale tak jest ze wszystkim co ma zostać w głowie. Mówi się, że do nabycia biegłości w jakiejś dziedzinie wystarczy poświęcenie ok. 8 do 10 tysięcy dupogodzin. Ile masz lat?

Natomiast jeśli chcesz to zbudować "na głupa", z gotowych klocków kupowanych w sklepach, zajrzyj na fora modelarzy. Oni zdalne sterowanie zjadają na śniadanie, zacznij od tego:

www.pfmrc.eu