Skocz do zawartości

Pomysł na projekt na studia dla początkującego

abby28

Pomocna odpowiedź

Cześć!

Jestem studentem informatyki. Mam aktualnie przedmiot związany z podstawami elektroniki. Na zaliczenie mam do wykonania projekt oparty o arduino. Póki co na zajęciach mieliśmy podstawy z arduino - zapoznanie się z IDE oraz proste programy wykonujące obliczenia na płytce. Temat projektu nie jest określony.

Czy poleci mi ktoś jakiś projekt dla początkującego? Taki, żeby można było przynieść go na zajęcia, żeby nie był za trudny i może zachęcił do dalszej hobbystycznej nauki 🙂 Wiem, że słabo się określiłem z tym "taki, żeby można było przynieść go na zajęcia", ale duży nacisk na przedmiot nie jest kładziony przez prowadzącego, więc zadowoli go coś co będzie choć trochę bardziej ambitne od absolutnych podstaw. No i żebym cenowo się zmieścił z wszystkim (Arduino włącznie) do 200zł najlepiej.

Pozdrawiam!

Dziś jest dużo tanich czujników wszystkiego więc ludzie budują stacje mierzące ciśnienie, temperaturę, wilgotność, itd. Jeśli pokażesz to na małym, graficznym, kolorowym LCD z wykresami za ostatnie np. 24h, wygląda efektownie a wciąż jest proste do zbudowania.

Czujnik tętna (pulsometr)?

A może jakaś gra? Malutki wyświetlacz graficzny to jakieś 30zł, do tego kilka przycisków, ew. jeden-dwa potencjometry po 2zł/szt i jedziesz. Sprzętu niedużo więc i kabelków i mechaniki mało a będziesz mógł wykazać się jako programista. To może być jakaś klasyka: pong, lunar lander, space invaders, pacman, tetris czy nawet tic-tac-toe. Każdą możesz spokojnie napisać samodzielnie i przecież niekoniecznie musi być wierną kopią oryginału. Przemyśl to 🙂

https://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_Lander_(1979_video_game)

https://en.wikipedia.org/wiki/Pong

https://en.wikipedia.org/wiki/Space_Invaders

etc..

Popatrz na projekt Gamebuino - Twoje nie musi być takie małe, kompletne, dopracowane i uniwersalne, ale grać będzie tak samo dobrze. Mój Pong wciąż jest w użyciu 🙂