Skocz do zawartości

Sterowanie czajnikiem


deprimo

Pomocna odpowiedź

Cześć wszystkim,

chciałbym podłączyć zasilanie czajnika do Arduino, a że jestem początkujący i nie chciałbym robić żadnych głupot to wolę się upewnić.

Czy mogę to zrobić poprzez np. taki przekaźnik:

https://botland.com.pl/przekazniki/6552-modul-przekaznikow-2-kanaly-hl-z-optoizolacja-styki-7a240vac-cewka-12v.html?search_query=przekaznik+12v&results=44

Pozdrawiam,
Darek

Link do komentarza
Share on other sites

Albo może opowiedz jak chcesz byt to urządzenie wyglądało, tj. czy planujesz samodzielne "pudełko" sterujące tym czajnikiem (i z czego wtedy będziesz Arduino zasilać?), czy po prostu Arduino zasilane z USB komputera i wtedy masz trochę zabawy dopóki komp włączony.

I co to znaczy "sterowanie"? Chcesz mierzyć jakąś temperaturę i włączać grzałkę? Jakiej mocy? Zwykle czajniki to prawie 2kW i przekaźnik musi być raczej z tych mocniejszych. Przekaźnik "cyka" dość głośno, możesz znaleźć też coś bezstykowego.

Link do komentarza
Share on other sites

marek1707 - chciałem zasilać arduino bezpośrednio z zasilacza.

Dokładnie tak jak napisałeś, dodatkowo chciałem podłączyć czujnik temperatury i nagrzewać wodę do ~50 stopni, po czym ją wyłączać. Szukam własnie jakiegoś przekaźnika, który poradziłby sobie z czajnikiem, bo tak jak napisałeś grzałka w czajniku, który posiadam ma 2kW

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Ten przekaźnik ma styki na 7A, czajnik pobiera 10.

Znajdź taki na 16A.