Skocz do zawartości

Pomocna odpowiedź

Napisano

Cześć wszystkim,

chciałbym podłączyć zasilanie czajnika do Arduino, a że jestem początkujący i nie chciałbym robić żadnych głupot to wolę się upewnić.

Czy mogę to zrobić poprzez np. taki przekaźnik:

https://botland.com.pl/przekazniki/6552-modul-przekaznikow-2-kanaly-hl-z-optoizolacja-styki-7a240vac-cewka-12v.html?search_query=przekaznik+12v&results=44

Pozdrawiam,
Darek

Albo może opowiedz jak chcesz byt to urządzenie wyglądało, tj. czy planujesz samodzielne "pudełko" sterujące tym czajnikiem (i z czego wtedy będziesz Arduino zasilać?), czy po prostu Arduino zasilane z USB komputera i wtedy masz trochę zabawy dopóki komp włączony.

I co to znaczy "sterowanie"? Chcesz mierzyć jakąś temperaturę i włączać grzałkę? Jakiej mocy? Zwykle czajniki to prawie 2kW i przekaźnik musi być raczej z tych mocniejszych. Przekaźnik "cyka" dość głośno, możesz znaleźć też coś bezstykowego.

marek1707 - chciałem zasilać arduino bezpośrednio z zasilacza.

Dokładnie tak jak napisałeś, dodatkowo chciałem podłączyć czujnik temperatury i nagrzewać wodę do ~50 stopni, po czym ją wyłączać. Szukam własnie jakiegoś przekaźnika, który poradziłby sobie z czajnikiem, bo tak jak napisałeś grzałka w czajniku, który posiadam ma 2kW

Ten przekaźnik ma styki na 7A, czajnik pobiera 10.

Znajdź taki na 16A.

Poza tym ten ma cewkę na 12V - masz czym to zasilić?

Może faktycznie lepiej triak? Droższy, ale pewniejszy...

Spójrz na zdjęcie. Polaryzację masz opisaną przy tej zielonej kostce.

EDIT: Czyli masz dwie możliwości:

1. Podłączasz "+" kostki do wyjścia Arduino, "-"do jego GND i załączasz grzałkę stanem wysokim.

2. Podłączasz "+" kostki do +5V Arduino, "-"do pinu wyjściowego i załączasz grzałkę stanem niskim.

W jaki sposób chcesz mierzyć temperaturę? Musisz mieć czujnik obudowany i uszczelniony tak by woda mu nie przeszkadzała.

• Lubię! 1

W jakim sensie lepszego?