Skocz do zawartości

Praca inżynierska - miernik na arduino z użyciem komunikacji bezprzewodowej ZigBee


kaczor112

Pomocna odpowiedź

Witajcie, jestem początkującym właścicielem Arduino, w trakcie pierwszego kursu na forbocie. I ustaliłem z jednym z profesorów że fajnym tematem byłby miernik na Arduino, który bezprzewodowo za pomocą ZigBee, łączyłby się z ""tym końcowym urządzeniem ZigBee"" które by miało w sobie na start termometr. A jak starczy czasu to później bym dołożył ciśnieniomierz i inne bajery. Profesor mi powiedział że na start ma być termometr i na tym się skupić, a resztę dołożymy w zależności od posiadanego czasu.

I teraz moje pytania, bowiem z ZigBee jestem łysy, a profesor chciał żebym rozeznał moduły do Arduino umożliwiające komunikacje ZigBee. Na domiar złego słyszałem że jest to protokół płatny, ale profesor nie ma zastrzeżeń żebym na przykład użył XBee.

Proszę pomoc w nakierowaniu co i jak użyć do tej pracy, wstępnie zobaczyłem że Botland ma coś takiego:

https://botland.com.pl/arduino-shield-komunikacja/5972-rf-shield-315mhz-ze-zlaczem-xbee-dla-arduino.html?search_query=zigbee&results=8

Rozumiem że to jest tylko taka "przejściówka" z Arduino do XBee, więc potrzebował bym jeszcze:

https://botland.com.pl/moduly-glowne-xbee/1747-modul-xbee-pro-802154-60mw-series-1-wire-antenna.html

I teraz zaczynają się moje pytania:

Czy ta "przejściówka" wymaga skomplikowanej konfiguracji?? I czy są t tej materii gotowe konfiguracje? Z gotowych (łatwych) rozwiązań mogę jak najbardziej korzystać.

Profesor mi udostępni uczelniany ZigBee do mojej pracy, z którego będę potrzebował te "urządzenie końcowe" (nie mam pojęcia jak sie to nazywa), do którego mam sobie dokupić we własnym zakresie termometr.

Czy ta antena XBee będzie chciała współpracować z "końcowym urządzeniem" ZigBee??

Jeżeli nie to prosiłbym o odnośnik (najlepiej botland'owski) jakiej użyć.

Czy raczej będę musiał użyć coś takiego: