Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Treker

Jak pisać wiadomości? Krótka instrukcja korzystania z edytora

Pomocna odpowiedź

Jak formatować wiadomości?
Niżej opisane funkcje można testować w tym temacie »

Z edytora na forum korzysta się w sposób podobny do popularnych programów typu Microsoft Word. Wszystkie opcje dostępne są z poziomu prostego paska narzędzi:

2673c-2019-10-16_13-24-51-7205.png
Pasek z dostępnymi opcjami

Dostępne są tam następujące opcje (od lewej), pogrubieniem zaznaczone zostały opcje, o których wiele osób (niestety) zapomina:

  1. Pogrubienie tekstu
  2. Pochylanie tekstu
  3. Wstawianie kodu programu. Każdy program publikowany na forum powinien być umieszczany za pomocą tej opcji, która odpowiednio koloruje składnię.
  4. Wstawianie symboli (np. Ω, µ)
  5. Wstawianie linków (odnośników do innych stron)
  6. Wstawianie emotikon
  7. Wstawianie cytatów np. z dokumentacji lub innych stron
  8. Tworzenie listy wypunktowanej 
  9. Tworzenie listy numerowanej
  10. Centrowanie tekstu lub zdjęć

Jak dodawać do wiadomości zdjęcia, załączniki i filmy?

  • W celu wstawienia zdjęć należy skorzystać z pola dostępnego pod edytorem, do którego można jednocześnie przesłać wiele obrazków.
  • Każdy obrazek można wstawić w dowolne miejsce wiadomości. Wystarczy przenieść kursor do odpowiedniej linii i nacisnąć znak plusa przy danym obrazku. 

5b420-2019-10-16_14-17-53-7209.pngd7dc7-2019-10-16_14-17-27-7208.png

  • Wstawiając kilka zdjęć warto ustawić je obok siebie (tak jak powyższe). Podczas pisania opisów DIY mile widziane jest wyrównywanie obrazków do środka.
  • Inne załączniki np. archiwa zip lub pdf'y można dodawać do wiadomości analogicznie jak zdjęcia:

e9048-2019-10-16_14-22-27-7210.png

  • W celu wstawienia filmu np. z YouTube wystarczy wkleić link do filmu w nowej linii i nacisnąć klawisz Enter:

933126ccdf2f.gif

Częste błędy nowych użytkowników. Jak ich unikać?

  1. Ręcznie dodawane, sztucznych odstępów. W celu przejścia do nowej linii należy nacisnąć jeden raz klawisz Enter (jeden, nie dwa lub trzy).
  2. Dodawanie przejść do nowej linii po każdym zdaniu. Nie ma potrzeby, aby łamać tekst po każdym zdaniu. Można spokojnie pisać ciągiem, a przejścia do nowej linii stosować wyłącznie w celu otworzenia nowego akapitu
  3. Ręczne tworzenie list wypunktowanych. Zamiast wymieniać elementy "ręcznie po myślniku" najlepiej wykorzystać dedykowane opcje z paska narzędzi.
  4. Umieszczanie kodów programów w załączniku. Wszystkie programy należy umieszczać w wiadomości za pomocą narzędzia do wstawiania kodów, które dostępne jest na pasku edytora.

Dodatkowe triki, które ułatwiają pisanie

  • Istnieje możliwość zawołania konkretnego użytkownika poprzez wpisanie jego nicku poprzedzonego znakiem małpy. Przykład @Treker. Wołana osoba otrzymuje powiadomienie (jeśli wyraziła na to zgodę w swoich ustawieniach).
  • Możliwe jest zacytowania tylko wybranego fragmentu danego posta. W tym celu wystarczy zaznaczyć tekst i skorzystać z opcji cytowania selektywnego:

af03221bab86.gif

  • W celu wstawienia emotikon można skorzystać z ikonki buźki w edytorze. Pojawi się wtedy menu z dostępnymi wszystkimi emoji. Znacznie szybsza i wygodniejsza jest jednak opcja wstawiania "ręcznego". Wystarczy napisać znak dwukropka i zacząć pisać po polsku lub angielsku jakiej emotki szukamy. Przykład wstawienia emoji "sowy" oraz "mrówki":

f7f31-2018-08-11_15-27-34-3981.gif
Opcja ręcznego wstawiania emotikon

Co jeszcze warto wiedzieć?

  • Każdy post można oceniać za pomocą reakcji "Nie zgadzam się!", "Pomogłeś!", "Lubię!". Pierwsza reakcja jest równoznaczna z negatywną opinią, pozostałe dwie są pozytywne. Bardzo mocno zachęcam do korzystania z reakcji, ponieważ mechanizm ten pozwala na wiele ciekawych opcji jak np. automatyczne zwracanie uwagi moderatora na negatywnie ocenianą wiadomość, podświetlanie i oznaczanie dobrze ocenianych wiadomości itd.

7b5fa-2018-08-11_15-38-07-3984.gif

  • W górnym menu forum zdefiniowane są najpopularniejsze strumienie postów czyli. "Nieprzeczytane" oraz "Od ostatniej wizyty", które ułatwiają poruszanie się po forum.
  • Ciekawa zakładką jest "Cała aktywność", czyli strumień wszystkich informacji z forum. Znajdują się tam informacje o każdym poście, nowym użytkowniku oraz o każdej reakcji. Zakładki tej nie trzeba odświeżać, dane ładowane są automatycznie.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Lista zmian i aktualizacji

  • 16.10.2019: Nowa wersja instrukcji. Dodano informacje o wstawaniu filmów oraz załączników. Dodano opis elementów na pasku narzędzi.
  • 11.08.2018: Pierwsza wersja isntrukcji

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Gość
Ten temat został zamknięty.
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...