Skocz do zawartości

Pomocna odpowiedź

Ja bym się tymi kablami do głośników nie przejmował - wyprowadzenia powinny być jak najbliżej wyjść wzmacniacza. W razie konieczności przewód można zaekranować albo puścić centymetr dalej, ze ścieżką może być gorzej 🙂

 

  • Lubię! 1
(edytowany)
9 godzin temu, Treker napisał:

@MR1979 świetnie to wygląda, STM wydaje się wręcz gigantyczny. Powodzenia i czekamy na dalsze aktualizacje!

Faktycznie LQFP208 jest ogromny. Mimo tej wielkości wykorzystałem wszystkie wyjścia/wejścia układu. Nie ostał się nawet jeden wolny GPIO.

11 minut temu, ethanak napisał:

Ja bym się tymi kablami do głośników nie przejmował - wyprowadzenia powinny być jak najbliżej wyjść wzmacniacza. W razie konieczności przewód można zaekranować albo puścić centymetr dalej, ze ścieżką może być gorzej 🙂

 

Niby tak, ale gdzieś z tyłu głowy zawsze będę miał tą myśl że w środku tej konsolki są dwa niestarannie ułożone przewody głośnikowe :))
 

Edytowano przez MR1979
  • Lubię! 1

To je ułóż starannie i śpij spokojnie 🙂

Pytanie kontrolne: czy przed zmontowaniem i uruchomieniem konsoli masz stuprocentową pewność, że kable/ścieżki poprowadzone ślicznie i starannie przez całą płytkę nie będą źródłem jakichś nieoczekiwanych zakłóceń?

(edytowany)

@ethanak Takiej pewności nie mam 🙂 Jak doświadczę jakiegoś niespodziewanego działania, to zacznę szukać.

Przy projektowaniu PCB starałem się wykorzystać wszystko co się do tej pory nauczyłem aby zminimalizować ryzyko:
- 6 warstwowa PCB z kontrolą impedancji (Signal, GND, Slow Signal, Vdd, GND, Signal). Impedancje policzone dla linii sygnałowej (50Ohm) i USB(90Ohm różnicowa).
- Warstwy GND są ciągłe na całej powierzchni
- Via stitching dla warstw GND
- Dodatkowa via dla GND w sytuacjach gdy przechodzę sygnałem między warstwami
- Blok zasilania, blok cyfrowy i blok audio w oddzielnych strefach PCB. Oddalone od siebie.
- Kondensatory decoupling zgodnie z dokumentacją układów i umieszczone najbliżej jak to dla mnie technicznie wykonalne

Pozdr,
Marek

Edytowano przez MR1979
  • Lubię! 1
2 godziny temu, MR1979 napisał:

Niby tak, ale gdzieś z tyłu głowy zawsze będę miał tą myśl że w środku tej konsolki są dwa niestarannie ułożone przewody głośnikowe :))

Życzę Tobie, aby to był jedyny problem z tą konsolą. 

2 godziny temu, MR1979 napisał:

Faktycznie LQFP208 jest ogromny. Mimo tej wielkości wykorzystałem wszystkie wyjścia/wejścia układu. Nie ostał się nawet jeden wolny GPIO.

To też robi wrażenie. 

  • Lubię! 1
13 godzin temu, MR1979 napisał:

Mimo tej wielkości wykorzystałem wszystkie wyjścia/wejścia układu. Nie ostał się nawet jeden wolny GPIO.

To mnie zaskoczyłeś! Musze się cofnąć i przeczytać wcześniejsze posty, aby zobaczyć na co te wszystkie GPIO poszły. Bo przyznam, że podświadomie myślałem, że układ jest taki duży ze względu na potrzebne peryferia/pamięci lub po prostu chciałeś go wykorzystać. Nie sądziłem, że jest cały wykorzystany - szok!

Kolejne testy ukończone:

Dźwięk oraz odczyt z karty SD działają.

Poniżej krótkie demko:

 

7 godzin temu, Treker napisał:

To mnie zaskoczyłeś! Musze się cofnąć i przeczytać wcześniejsze posty, aby zobaczyć na co te wszystkie GPIO poszły. Bo przyznam, że podświadomie myślałem, że układ jest taki duży ze względu na potrzebne peryferia/pamięci lub po prostu chciałeś go wykorzystać. Nie sądziłem, że jest cały wykorzystany - szok!

To wcale nie jest takie trudne. Sama pamięć zajmuje 13 linii adresowych + 32 linie danych + zegar i pozostałe linie sterujące. Do tego LCD 24 linie danych + linie sterujące i zegar. A są jeszcze pamięć QSPI, interfejsy I2S, I2C, BLE, sterowanie zasilaniem, klawiatura itd..

Pozdrawiam 🙂

  • Lubię! 1

Cześć @MR1979,

świetny projekt ! Jak tą konsolę się programuje ? Czy korzystasz z jakichś specjalizowanych bibliotek do pisania gier? Czy można na niej uruchomić emulatory jakichś starszych sprzętów (np. SNES).

Pozdrawiam

  • Lubię! 1

@FlyingDutch Programuje sie w CubeIDE 🙂 BSP (Board Support Package) się tworzy. Planuję wykorzystać rdzeń CM7 (480MHz) na główną aplikację, a CM4 (240MHz) będzie robił za kartę dzwiękową. Od spodu konsolki jest wtyczka gdzie wyprowadzone są dwa interfejsy SWD (dla STM32 i nRF52), USART TX/RX oraz pin Boot0.

40 minut temu, FlyingDutch napisał:

Czy można na niej uruchomić emulatory jakichś starszych sprzętów (np. SNES).

Na pewno by się dało bo widziałem że te emulatory działały nawet na słabszych sprzętach. Tu największym ograniczeniem są moje umiejętności programowania.

Pozdr!
Marek

  • Lubię! 1
  • Pomogłeś! 1
  • 3 miesiące później...

Cześć

Wygląda świetnie😆

Też kiedyś (teraz też) chciałem zrobić mini konsolkę do gier😀

Mi się wydaje że coś mi w tym przeszkadza🙁

Ja chciałem mieć grubość 2 cm(nie wiem czy tak się sprzedaje), bo myśle że tak jest łatwiej😀

Wyglądałaby jakoś tak:18928739_Screenshot2023-04-0714_02_29.thumb.png.d416ec445718c6b5c0d88842e0c1eba4.png

  • 2 miesiące później...

@MR1979 wygląda super 🙂 Ostatnio robię przy H753, też z wyświetlaczem Riverdi 😅 ale w HALu.

Możesz napisać trochę więcej jak piszesz własne drivery? H7 są dość skomplikowane.

  • Robiłeś coś np z Cache albo MPU? Masz pomysł użyć Cache żeby przyspieszyć działanie? 
  • Będziesz używać ChromArt do akceleracji renderowania?
  • Jak wygląda dodanie USB z niskiego poziomu?
Dnia 23.06.2023 o 12:16, MR1979 napisał:

Obsługa FatFS oraz zarządzanie zasobami programu. Czyli na start można wczytać do SDRAM wszystkie zasoby (bitmapy, fonty, dźwięk) i każdy zasób ma przydzielony numer ID. Tym numerem można się odwołać do danego zasobu z poziomu pozostałych bibliotek (np funkcja wyświetlająca tekst na ekranie odwołuje się do fontów wgranych z karty SD).

To jest dobry pomysł, widziałem takie rozwiązanie w kilku bibliotekach odwołujących się do pamięci GPU. Zamieniasz dane na bufor bytów, wrzucasz do GPU i dostajesz index. Razem z indeksem trzeba było zapamiętać rozmiar i typ danych .

  • Lubię! 1

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...