Skocz do zawartości

Problem z uruchomieniem Raspberry Pi 4 w wersji 2GB RAM


Okami

Pomocna odpowiedź

Witam

Stwierdziłem że zacznę swoją przygodę z malinką od zakupu kursu z tej strony.

Złożyłem obudowę, włożyłem karę i chciałem instalować system a tu psikus nie działa. (czerwona dioda zasilania cały czas się pali a zielona się zapala na trochę potem gaśnie i tak parę razy)

Czytałem że malinka w wersji 4 ma problem z działanie z nie którymi zasilaczami może właśnie trafiłem na taki model? (nie mam innego zasilacza niż ten dołączony do zestawu)

Byłbym wdzięczny za sugestie co mogę sprawdzić, jestem całkowicie zielony w tej materii.

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

@Okami witam na forum 🙂 Tak, masz rację, RPi nie działa poprawnie z niektórymi zasilaczami, ale w zestawach są sprawdzone modele i tutaj nie powinno być problemu 🙂 Jak próbowałeś instalować system? Podłączyłeś monitor czy próbowałeś komunikować się przez SSH lub UART?

Link do komentarza
Share on other sites

Podłączałem malinkę do telewizora, przez HDMI. Port HDMI jest raczej dobry bo przez chwile telewizor zachowywał się tak jakby łapał obraz.

Jak będę miał czas to sprawdzę czy działa bez boku obudowy tak jak było sugerowane w innym temacie. We nie stykać bo raz mignęła mi dioda od zasilania.

Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)

Sprawdziłem i tak udało mi się odpalić ale jest coś z portem zasilania bo żeby odpali to musiałem kablem porusza. Jak już coś pojawiło się na ekranie to trochę dziwnie się zrobiło. Mianowicie nie paliła się zielona dioda i malinka zamiast uruchomić instalator to uruchomiła się do raspbiana i po około 3 minutach zawiesiła się.

edit:

Może być tak że moje problemy mogą być spowodowane prze źle naganę dane na karcie?

edit2: