Skocz do zawartości

Jak zasilić Arduino Uno przez Vin


komaraczek

Pomocna odpowiedź

Cześć,

Jestem tu nowy i zielony w te klocki dlatego proszę Was o pomoc i wyrozumiałość.

Słyszałem że jak podepnę Arduino Uno złączem DC to z jednego pinu Digital mogę uzyskać do 30mA ale jeśli zasilę Arduino przez Vin będę mógł budować układy które wymagają większego natężenia. Moje pytanie brzmi jak podłączyć Arduino przez Vin? Czy potrzebuje jakiś dodatkowych elementów ? Posiadam zasilacz 12v 1A czy taki zasilacz się nada do zasilania przez DC i Vin ? Jestem na etapie kupowania czujników, przewodów, diod led itp więc chciałbym od razu kupić wszytko za jednym razem jeżeli okazało by się że coś potrzebuje do tego zasilania Arduino. 

A.. i jeszcze jedno, kupuje też tranzystory, kondensatory- zestawy (różnych po trochu) i znalazłem też zestaw rezystorów (wiem że ludzie używają je jak coś budują z Arduino albo jak się porostu uczą- nie wiem jeszcze co to robi i jest to dla mnie dziwne, ale z czasem to ogarnę 😂 )  czy możecie zobaczyć czy ten zestaw na wasze oko jest spoko jak na początek ?

link do tego zestawu --> https://abc-rc.pl/product-pol-12082-Zestaw-tranzystorow-bipolarnych-NPN-PNP-200szt.html

czy może taki --> https://allegro.pl/oferta/zestaw-180-sztuk-tranzystorow-bipolarnych-pnp-npn-8591976509

 

Dzięki za odp.😉

Edytowano przez komaraczek
Link do komentarza
Share on other sites

Zasilacz 12v jest w porządku możesz nim zasilić Arduino na 2 sposoby :

1.

IMG_20200414_122019.thumb.jpg.b5256867ce54a8d21698948bedf84788.jpg

2 .jeśli wyjście zasilacza nie pasuje:

IMG_20200414_122050.thumb.jpg.3d65b56e287e9500d3b82577390085b8.jpg

Też próbowałem kupić wszystko za jednym razem ale chyba się nie da . Zawsze znajdzie się coś ciekawego czego jeszcze nie masz .😉

Co do tych zestawów to na początku raczej nie będziesz używał tych wszystkich rodzajów tranzystorów. Ale jak chcesz to kupuj może kiedyś się przydadzą.

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites