Skocz do zawartości

Zasilacz ATX 5V -> 6V układ DBL494


hiszpan5

Pomocna odpowiedź

Witam,

na wstępie powiem że jestem początkującym elektronikiem i nie umiem sobie poradzić z problemem przerobienia zasilacza ATX żeby zamiast 5V na wyjściu podawał 6V.

model zasilacza: ASTEC AA19956A

układ sterujący napięciem to: AS2333F

moc zasilacza: 200W

z góry dzięki za pomoc

Link do komentarza
Share on other sites

Myślę, że prościej będzie zrobić 6V z 12. Jest kilka rozwiązań: dzielnik, stabilizator (choć osobiście nie znam żadnego na 6V), zenerka + tranzystor albo diody krzemowe w szeregu. Niestety, z tego co wyczytałem w datasheecie układ nie ma żadnej regulacji. Jest jeszcze jedna możliwośc, ale da niestety 8,3V: minus do -5V a plus do +3,3V.

Link do komentarza
Share on other sites

A jaki prąd chcesz wycisnąć dla tych 6V? Bo możliwe, że wystarczy przetwornica step-up podłączona pod 5V. Może być też przetwornica step-down z 12V na 6V, ew. stabilizator - chyba najtańsze i najprostsze rozwiązanie, ale musisz policzyć jakie ciepło będzie oddawać (czy stabilizator to wytrzyma bez dodatkowego radiatora, z dodatkowym radiatorem, czy może z zestawem radiator+wymuszony przepływ powietrza przez użebrowanie).

Co do stabilizatorów na 6V, to jest chociażby 7806 albo lm317 z dobranym dzielnikiem.

Link do komentarza
Share on other sites

Potrzebuję prąd o napięciu 6V i natężeniu powyżej 5A więc w tym wypadku stabilizatory odpadają

znalazłem drugi zasilacz na układzie DBL494 i będę próbował przerobić ten zasilacz

nie chcę żadnych stabilizatorów, chce to zrobić jak najprościej (przeróbka zasilacza AT/ATX) i jak najmniejszym kosztem.

[ Dodano: 07 Mar 10 01:51 ]

hmm ... wyczytałem gdzieś że da się przerobić układ DBL494 żeby zasilacz zamiast 5V podawał 6V tylko nie wiem jak to zrobić.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg