Skocz do zawartości

Podłączenie kilku czujników MQ (2,3,5,135) do Arduino Uno


Krst0

Pomocna odpowiedź

Witam,

zaznaczam, że jestem dość zielony w tych sprawach, ale chciałbym dowiedzieć się czy jest możliwość podłączenia trzech lub więcej czujników gazu MQ, a jeśli tak to w jaki sposób jest możliwość złożenia tego. Z tego co szukałem informacji odnośnie podstawowych układów to widziałem, że każdy podłącza czujniki te pod piny A5, A4 (SDA, SDL) lub bezpośrednio pod SDA, SDL na Arduino Uno/Maker Uno.

Pozdrawiam serdecznie.

Link do komentarza
Share on other sites

@Krst0 wszystko zależy od tego jak działają konkretne czujniki. Jeśli korzystasz z czujników cyfrowych, które posiadają interfejs I2C to do tej samej magistrali możesz podłączyć wiele czujników. Jeśli są to np. czujniki analogowe to każdy z nich możesz podłączyć do innego wejścia. Sprecyzuj więc swoje pytanie, bo nie wiem o co dokładnie pytasz. Nie wiesz czy ogólnie do jednego Arduino można podłączyć kilka czujników, czy chodzi Ci o podłączenie kilku czujników do jednego wejścia?

Link do komentarza
Share on other sites

Temat do zamknięcia. Chodziło mi ogólnie o podłączenie więcej niż 2 czujników do płytki Arduino. Miałem wątpliwości czy kazdy z tych czujników musi być podłączony pod wejścia SDA SCL, których na płytce Arduino są po dwa, a okazało się, że można po prostu wyjście analogowe czujnika podłączyć pod obojętnie jaki pin analogowy Arduino i też będzie śmigał. Miałem rację, zadałem głupie pytanie 😆

Link do komentarza
Share on other sites

2 godziny temu, Krst0 napisał:

wejścia SDA SCL, których na płytce Arduino są po dwa

Nie, to nie są "po dwa" tylko to jedna szyna, która ma po prostu kilka gniazdek. Możesz podłączyć tam np. siedemnaście czujników.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!