Skocz do zawartości
balzak

[Teoria] Możliwość wykorzystania LEGO MindStorms Robotics Invention

Pomocna odpowiedź

Artykuł konkursowy dotyczy Możliwości wykorzystania LEGO MindStorms Robotics Invention System 1.5 w stymulowaniu aktywności twórczej na lekcjach łączonych informatyka z plastyką. Przydatny dla nauczycieli informatyki chcących wprowadzić roboty lego do działań edukacyjnych. Lego MindStorms są doskonałym sposobem wprowadzania uczniów w elementy programowania. Poprzez zabawę uczą się oni jego podstaw jak również rozwijają twórcze myślenie. Artykuł dotyczy połączenia wiedzy informatycznej z informacjami dotyczącymi sztuki. Proponowane zajęcia wykorzystują roboty lego do wykonania pracy plastycznej, odpowiadającej automatyzmowi w sztuce współczesnej. Tak jak action painting w pracach Pollocka roboty wykonują obraz wykorzystując przypadek. Obserwacja powstającego dzieła pokazuje bezpośrednio drogę, którą posługiwali się malarze w swojej sztuce. Podstawą artykułu nie jest bazowanie na nowinkach informatycznych ale możliwości wykorzystania robotów do celów edukacyjnych, łącząc odległe przedmioty dydaktyczne.

praca2.pdf

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Ten artykuł jest trochę z innej planety jak dla mnie 😉 Przede wszystkim teoretyczny, mało w nim konkretnych przykładów, kodów etc. Przypuszczam, że to czyjaś praca licencjacka, która przy okazji pojawiła się na diodzie 🙂

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Prosiłbym o zwiększenie opisu artykułu znajdujące się w poście oraz o informację czy jest to faktycznie praca licencjacka.

Po zwiększeniu opisu artykuł zostanie dodany do konkursu.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

do tego z przed 5lat;) RiS 1.5 kiedy to było...

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Artykuł z "innej planety" w kontekście pracy którą napisałem traktuję ocenę jako komplement. Zależało mi nie na pokazywaiu standardowego wykorzystania robotów, posługiwaniu się szczegółowymi danymi technicznymi czy zachwycie nad nowinkami w zakresie tematu. Nie to jest wartością tekstu, ale schemat myślenia, wskazanie na nowe drogi wykorzystania robotów. Tekst traktuję jako wskazówkę a rozwiązania w nim zawarte można równie dobrze wykorzystać i dziś mino postępu. Niewiele osób dostrzega wartości drzemiących w konstruowaniu, programowaniu, poza tymi czysto informatycznymi a przecież mamy tu do czynienia z całym twórczym rozwojem, wpływem na elastyczność, giętkość myślenia i ciekawość poznawczą.

I informacja ostatnia: nie jest to praca licencjaka:) choć właśnie podobny chciałem wprowadzić układ tekstu, uważam, że taki jest poprawny i zgodny z zasadami pisania artykułu.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Pomysł połączenia informatyki z plastyką w sposób jaki zaproponowałeś ciekawy 🙂 Co do samego artykułu, nie wiem kto ma tak naprawdę być jego docelowym odbiorcą - jeśli czytelnicy Diody, to sądzę, że mógłbyś nieco skrócić część w której podajesz definicje twórczości itp. oraz cytujesz autorytety w tej dziedzinie 😋

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...