Skocz do zawartości

Projekt - sygnalizacja o temperaturze na piecu


SzpaQ91

Pomocna odpowiedź

Cześć, 

To mój pierwszy wpis, jeżeli temat nie jest w dobrej sekcji to z góry przepraszam. 

Na wstępnie chciałbym zaznaczyć, że jestem zielony w tematach układów scalonych. Stąd pomysł na projekt, dzięki któremu wejdę w nowy dział wiedzy a przy okazji powstanie coś użytecznego. Do założenia konta oraz zajęcia się tematem zainspirowały mnie realizowane przez użytkowników forum projektów które są genialne! Ale przechodząc do tematu. 

Chciałbym ułatwić moim teściom trochę dbanie o "ciepło w domu". Piec znajduje się w oddzielnym budynku oddalonym od domu ok. 25m, więc za każdym razem żeby skontrolować temperaturę na piecu żeby stwierdzić czy trzeba dołożyć opału lub sprawdzić czy w piecu nic się nie zawiesiło trzeba niezależnie od warunków atmosferycznych wychodzić z domu.  I teraz chciałbym się rozeznać w temacie czy jest szansa na stworzenie jakiegoś kontrola znajdującego się w domu z funkcją wyświetlacza z pokazaną temperaturą lub  diody led z odpowiednia sygnalizacją świetlną dopasowaną do przedziałów temperatury panującej w piecu? Czy taki temat jest możliwy i trudny do zrealizowania dla takiego zieleniaka jak ja?

Z dodatkowych informacji do pieca jest podłączony sterownik SW 100 PW (jak na zdjęciu), do pomieszczenia gdzie znajduje się piec nie dochodzi WI-Fi 😞 

Z górę dziękuje za komentarze. 
Pozdrawiam wszystkich! 
 

271651088_435866094755758_2727169941530633617_n.jpg

Link do komentarza
Share on other sites

Dnia 16.01.2022 o 15:39, SzpaQ91 napisał:

Czy taki temat jest możliwy i trudny do zrealizowania dla takiego zieleniaka jak ja?