Skocz do zawartości

Zmiana zapisanych argumentów bez ponownego wgrywania programu


moszeusz

Pomocna odpowiedź

Cześć, wybaczcie, jeżeli nazwa tematu nie odpowiada dokładnie temu o co mi chodzi - jestem początkujący.

Zbudowałem sobie pehametr na ESP8266. Dla jasności - jest to urządzenie mierzące pH roztworu w funkcji SEM (~napięcie) ogniwa pomiarowego. Żeby to działało taki przyrząd trzeba skalibrować na roztworach o znanym pH. Czyli - umieszczam ogniwo w roztworze o znanym pH i na wyświetlaczu odczytuję SEM. Powtarzam te czynności dla roztworu o innym pH. Mając dwa zestawy punktów (pH1, SEM1; pH2, SEM2) wprowadzam je do programu, gdzie mam odpowiedni wzór, który wyznacza parametry kalibracji. I teraz tak - chciałbym móc zmieniać te parametry bez wgrywania programu po każdej kalibracji. Oczywiście, jeżeli nie wyłączę pehametru to taka implementacja nie jest zbyt trudna, nawet dla mnie, ale zasadniczo pehametr używa się tylko przez określony czas, po czym się go wyłącza, przez co wprowadzone dane przepadają. Czy jest jakiś prosty sposób, żeby móc zapisywać do pamięci argumenty (w tym przypadku pH i SEM) i żeby nie zmieniły się na zapisane podczas wgrywania programu po odłączeniu zasilania. Mam nadzieję, że w miarę wyjaśniłem o co mi chodzi. Próbowałem szukać w google, ale ponieważ nie wiem jak to dokładnie wpisać, żeby google wypluło jakiś sensowny wynik to niczego nie znalazłem.

Link do komentarza
Share on other sites

@moszeusz tak, hasło klucz w tym kontekście to właśnie pamięć EEPROM, czyli taka, do której można zapisać np. wartość zmiennej, a dane te nie zostaną usunięcie po wyłączeniu zasilania. Czasami wykorzystuje się również do tego pamięć flash, w której trzymany jest program, ale to już trochę bardziej zawiłe rozwiązanie. W ramach ciekawostki polecam lekturę tego artykułu, z którego można dowiedzieć się więcej o różnych typach pamięci: https://forbot.pl/blog/kompendium-pamieci-zewnetrznych-eeprom-flash-fram-id29485

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza