moszeusz Napisano Grudzień 26, 2022 Udostępnij Napisano Grudzień 26, 2022 Cześć, wybaczcie, jeżeli nazwa tematu nie odpowiada dokładnie temu o co mi chodzi - jestem początkujący. Zbudowałem sobie pehametr na ESP8266. Dla jasności - jest to urządzenie mierzące pH roztworu w funkcji SEM (~napięcie) ogniwa pomiarowego. Żeby to działało taki przyrząd trzeba skalibrować na roztworach o znanym pH. Czyli - umieszczam ogniwo w roztworze o znanym pH i na wyświetlaczu odczytuję SEM. Powtarzam te czynności dla roztworu o innym pH. Mając dwa zestawy punktów (pH1, SEM1; pH2, SEM2) wprowadzam je do programu, gdzie mam odpowiedni wzór, który wyznacza parametry kalibracji. I teraz tak - chciałbym móc zmieniać te parametry bez wgrywania programu po każdej kalibracji. Oczywiście, jeżeli nie wyłączę pehametru to taka implementacja nie jest zbyt trudna, nawet dla mnie, ale zasadniczo pehametr używa się tylko przez określony czas, po czym się go wyłącza, przez co wprowadzone dane przepadają. Czy jest jakiś prosty sposób, żeby móc zapisywać do pamięci argumenty (w tym przypadku pH i SEM) i żeby nie zmieniły się na zapisane podczas wgrywania programu po odłączeniu zasilania. Mam nadzieję, że w miarę wyjaśniłem o co mi chodzi. Próbowałem szukać w google, ale ponieważ nie wiem jak to dokładnie wpisać, żeby google wypluło jakiś sensowny wynik to niczego nie znalazłem.
ethanak Grudzień 26, 2022 Udostępnij Grudzień 26, 2022 Oj, coś słabo szukałeś Na przykład: Ogólnie w googlu "esp8266 eeprom" 1
moszeusz Grudzień 26, 2022 Autor tematu Udostępnij Grudzień 26, 2022 A widzisz, jak się wie co wpisać w google to można znaleźć, ale tak jak pisałem - nie wiedziałem jak to ująć w słowa, tak żeby google wypluło jakieś sensowne informacje. Dzięki. 1