Skocz do zawartości

jak zrobić radio bezprądowe (obliczenia mnie przerosły)

Osk1

Pomocna odpowiedź

Siemanko , postanowiłem zrobić sobie proste radio bezprądowe ,znalazłem tutorial na yt

ale liczenie z tamtejszych kalkulatorów mnie przerosło był by mi ktoś w stanie wytłumaczyć jak to wszystko policzyć ? I jak z znanej indukcji cewki policzyć długość drutu ilość zwoji i inne wmiary (tak na przyszłość ) Wiem że to może wydawać się głupie ale jestem raczej nowy w tematy elektroniki i jeszcze do podstawówki chodzę (8 klasa)

chciałem zrobić obliczenia do częstotliości rmf fm 90,6 nawet nie wiem czy kilo czy megahercy bo nigdzie tego nie mogłem zlaleźć

Edytowano przez Osk1

- zainteresuj się układem TEF6686, pokrywa zakres długich, średnich i OIRT, FM, bez anteny ferrytowej.

- dołączasz do niego tylko wzmacniacz m.cz i już masz radio na obecne czasy.

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

12 minut temu, 99teki napisał:

- zainteresuj się układem TEF6686, pokrywa zakres długich, średnich i OIRT, FM, bez anteny ferrytowej.

- dołączasz do niego tylko wzmacniacz m.cz i już masz radio na obecne czasy.

chodzi o jakiegoś scalaka bo znalazłem gotowe urządzenie bo to radio robię raczej dla zabawy i nauki a nie efektu i chciałbym je zrobić sam

• Lubię! 1

Sprawdź, czy w Twojej okolicy działają jakieś stacje średniofalowe (jakieś niedobitki jeszcze zostały), jeśli tak - masz szanse coś takim radyjkiem złapać.

(edytowany)

w necie nic nie znalazłem (w całej polsce) gdzie można jeszcze szukać ?

Edit Myślę że poprostu poszukam schematów zwykłego radia