Skocz do zawartości

Dobór sterownika do silnika krokowego z arduino

giovanni

Pomocna odpowiedź

Witam, mam 4 takie silniki krokowe do budowy ramienia robota. 

Silnik krokowy JK57HS76-2804 200 kroków/obr 3V / 2,8A / 1,89Nm

Bipolarny, cztero przewodowy silnik krokowy JK57HS76-2804. Posiada rozdzielczość 200 kroków na obrót (1,8 stopnia). Zasilany jest napięciem 3 V, pobiera prąd 2800 mA na cewkę. Moment wynosi 19,0 kg*cm (1,89 Nm). Wymiary to 56 x 56 x 76 mm (NEMA 23).

Indeks: DNG-14553

Chciałbym zacząć od uruchomienia przynajmniej jednego na początek. W efekcie końcowym mają działać może 3, ze źródłem zasilania. Na razie może być podłączone normalnie kablem do ściany i chce tym poruszyć. Zatrzymałem się niestety na tym jaki sterownik dobrać. Czy może mi ktoś doradzić który będzie najlepszy dla arduino sterowanym z RPi4 ? Obejrzałem kilka tutoriali i artykułów i nadal mam wrażenie, że nadal jestem zielony. Nie ma do tego jakiś shieldów ? jak do silników DC? 

Pozdrawiam

(edytowany)
34 minuty temu, giovanni napisał:

Nie ma do tego jakiś shieldów ? jak do silników DC? 

Są shieldy, ale te silniki mają zdecydowanie za duży prąd, by z takiego shielda korzystać (nawet przy 1A te małe sterowniki potrafią się grzać).

Ogólnie metody są dwie:

• Jak nie potrzeba precyzji i ma być tanio: TB6600
  • Jak potrzeba jednak coś trochę lepszego: DM556 / DM542T

Poszukaj sobie na znanym portalu aukcyjnym 😉 [i poszukaj na YT jakiegoś filmu z porównaniem]

Edytowano przez H1M4W4R1

(edytowany)

Fajny filmik co do tego jak to  po podłączać jakby ktoś kiedyś potrzebował. 

Niestety nie odpowiada na moje pytanie jak to zasilić... 

Co do sterowników, to jaka będzie różnica między jednym a drugim? Jak to będzie dla mnie odczuwalne ? 

edit:

jest na filmiku takie urządzenie, gdzie to kupię? 

Edytowano przez giovanni

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg